کد خبر: ۹۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۰

قطر:خواهان تعامل جدی با ایران هستیم

پایگاه خبری تیک: «خالد العطیه» وزیر خارجه قطر امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس با بیان این‌که انجام گفت‌وگوی جدی با ایران برای حل تنش‌های جاری منطقه ضروری است،  خواهان تامل بیشتر با ایران به دنبال توافق هسته‌ای صورت گرفته این کشور با قدرت‌های جهانی شد.

خالد العطیه در این گفت‌وگو که یک روز بعد از دیدار «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در قطر  صورت گرفت ، گفت که توافق مستحکم بین بازیگران مهم عرصه جهانی و ایران بهترین مسیر برای حل تنش هسته‌ای بود. وی افزود که در حال حاضر دامنه همکاری با ایران در موضوعات دیگر نیز وجود دارد.

رییس دستگاه دیپلماسی قطر در این زمینه گفت: «ما بهتر است که گفت‌وگوی جدی با همسایه‌مان ، ایران، داشته باشیم تا نگرانی‌های موجود بین طرفین را رسیدگی  و آن‌ها را برطرف نماییم. ایران همسایه ما در منطقه است و ضرورت دارد تا با هم زندگی کنیم.»

العطیه در سخنان خود با هشدار اعلام کرد که هنوز دامنه‌ای از نگرانی‌ها وجود دارد و باید کارهای بیشتری برای اطمینان سازی از سوی طرفین انجام پذیرد منجمله درباره دخالت در امور داخلی کشورها باید مواردی صورت پذیرد. وی یکی از این موانع موجود  را حمایت ایران از حکومت «بشار اسد» رییس جمهور سوریه نام نهاد.

وزیر خارجه قطر در این باره گفت: «ما مایلیم که ایران در زمینه سوریه به مردم و نه حکومت این کشور نظر بیافکند.»

وی در خاتمه این گفت‌وگو گمانه زنی‌ها درباره حمایت قطر از گروه‌های افراطی در سوریه را تکذیب کرد.
منبع:فارس