کد خبر: ۹۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۹

واکنش وزیر اسرائیلی به اظهارات مونیز

پایگاه خبری تیک:وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی‌اش درباره توافق هسته‌ای با ایران واکنش نشان داد.

به گزارش جروزالم پست، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا مبنی بر اینکه اگر اسرائیلی بود با توافق هسته‌ای ایران موافقت می‌کرد، واکنش نشان داد.

وی امروز با اظهارات مونیز مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای می‌تواند تهدید علیه موجودیت اسرائیل را خنثی کند مخالفت کرد.

اشتاینیتز پس از آنکه مونیز در جلسه‌ای با تعدادی از خبرنگاران اسرائیلی اعلام کرده بود که درصورت اسرائیلی بودن از این توافق حمایت می‌کرد گفت: اگر من هم آمریکایی بودم با این توافق مخالفت می‌کردم.

وی در ادامه به چند علت برای مخالفت آمریکایی‌ها با این توافق اشاره کرد و گفت:

"من با این توافق مخالفت می‌کردم زیرا از ابتدا تضمین می‌کند که از اکنون تا 10 سال بعد ایران به یک قدرت هسته‌ای با قابلیت تولید ده‌ها بمب اتم در ماه تبدیل خواهد شد."

"من با این توافق مخالفت می‌کردم زیرا می‌تواند به یک رقابت تسلیحات هسته‌ای میان ایران و کشورهای عرب سنی شده و در تضاد با سیاست اعلام شده آمریکاست."

"من با این توافق مخالفت می‌کنم زیرا حتی در کوتاه‌مدت نیز بازرسی‌ها سرزده و فوری، آنگونه که از قبل قول داده شده بود نیست"

" اگر آمریکایی بودم با این توافق مخالفت می‌کردم زیرا این توافق به امنیت داخلی آمریکا، اسرائیل و تمام دولتهای غربی آسیب خواهد رساند."

وزیر انرژی آمریکا امروز در گفتگو با تعدادی از خبرنگاران اسرائیلی که به آمریکا سفر کرده بودند اعلام کرد که اگر به جای آنها بود توافق هسته‌ای با ایران را قبول می‌کرد. وی در ادامه تاکید کرد: توافق هسته‌ای ایران موضع آمریکا را درباره اینکه چه کسانی دوستان و متحدان ما در منطقه هستند هیچ تغییری نداده است.

وزیر انرژی آمریکا رژیم صهیونیستی، عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را متحدان واشنگتن در منطقه خاورمیانه خواند و تکرار کرد تا زمانی‌ که حمایت ایران از حزب‌الله و تروریسم و همچنین نقض حقوق بشر ادامه داشته باشد تمام گزینه‌ها علیه تهران بر روی میز قرار خواهد داشت.
تسنیم