کد خبر: ۹۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۴

دیدار طیب‌نیا با همتای آذربایجانی

پایگاه خبری تیک:علی طیب نیا طی سخنانی در جریان دیدار با "شاهین مصطفی اف" وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با اشاره به توافقات به عمل آمده در جریان مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی و فراهم شدن زمینه رفع تحریم‌ها، این امر را فرصت بسیار مناسبی برای توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور عنوان کرد.

طیب نیا با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی دو کشور با بیان اینکه علاقه ما به توسعه روابط با جمهوری آذربایجان بسیار فراتر از همکاری های تجاری است،افزود: ما به آذربایجان صرفا به عنوان یک کشور همسایه نگاه نمی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای توسعه مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری دو کشور، لازم است ابتدا گسترش روابط کارگزاری بین بانک‌ها و بیمه‌های دو کشور که به دلیل تحریم‌ها کاهش یافته بود، در اولویت قرار گیرد.

وزیر اقتصاد همچنین در راستای اجرایی شدن هر چه سریع تر موافقتنامه‌های امضا شده بین دو کشور، پیشنهاد کرد کمیته اجرایی متشکل از معاونین و مدیران کل حوزه های مربوط وزارتخانه‌های دو کشور، به منظور پی گیری این موضوع تشکیل شود که این امر مورد استقبال طرف آذربایجانی قرار گرفت.

همچنین تاسیس پل گمرکی بین ایران و آذربایجان بر روی رود ارس، برای تسهیل روابط تجاری و گمرکی دو کشور از موضوعاتی بود که وزرای اقتصادی دو کشور به بحث و گفت و گو در خصوص آن پرداختند.

بنا بر اعلام شادا وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز طی سخنانی در این دیدار، با اشاره به ترکیب هیات 30 نفره این کشور و حضور نمایندگانی از بخش های مختلف خصوصی و دولتی در آن، این امر را نشان از علاقه مندی شدید دولت آذربایجان به افزایش همکاری‌ها با ایران عنوان کرد.

وی با تبریک موفقیت بزرگ ایران در دست یابی به توافق هسته ای، این توافق را دست آوردی بزرگ برای تمامی کشورهای منطقه خواند که همه از منافع آن بهره‌مند خواهند شد.

ایسنا