کد خبر: ۹۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۵

رسوايي دستگاه امنيتي ترکيه درباره انفجار خونين

 خبرگزاري ترکي «جيهان» در گزارشي از يک رسوايي دستگاه امنيتي ترکيه درباره پرونده انفجار تروريستي «سوروچ» پرده برداشت.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، پليس ترکيه در چارچوب عمليات عليه گروه‌هاي تروريستي که از چندي پيش در سراسر اين کشور در حال انجام است، «خالص بايانجوک» معروف به «أبوحنظلة» را به اتهام سرکردگي در گروه تروريستي داعش، مجددا دستگير کرد. اين در حالي بود که پيش از انفجار سوروچ در استان «شانلي اورفا» در جنوب ترکيه که به کشته شدن 32 نفر منجر شد و داعش نيز مسئوليت آن را برعهده گرفت، از او بازجويي کرده بود.

بر اساس اين گزارش، پيش از انفجار سوروچ، 22 مظنون ديگر نيز از سوي پليس ترکيه به اتهام همکاري با داعش فراخوانده شدند و مورد بازجويي قرار گرفتند و پس از بازجويي، آزاد شدند.

پس از جنايت سوروچ در 20 جولاي گذشته، دادستاني کلي ترکيه بار ديگر پرونده ابوحنظله را باز کرد و تا خشم افکار عمومي ترکيه را آرام کند و به همراه او دستور بازداشت 14 مظنون ديگر را که پيش از اين مورد بازجويي قرار گرفته بودند، صادر کرد.

با بازجويي مجدد ابوحنظله، روزنامه «استار» از رسانه‌هاي وابسته به دولت ترکيه يک گاف داد و اين فرد را دشمن ترکيه توصيف کرد در حالي که پيش از اين او را يکي از قربانيان جريان موازي در ترکيه معرفي کرده بود.

برخي منابع قضايي مي‌گويند که بايانجوک که به همراه 4 نفر ديگر دستگير شده، از عضويت داعش خارج شده است و از نظر اين گروه، او مهدور الدم است اما به دليل آرام‌سازي فضاي موجود در ترکيه، او به اتهام عضويت در داعش محاکمه مي‌شود.
*فارس