کد خبر: ۹۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۳

داعش، مرکل را تهديد کرد

  تروريست‌هاي گروه شبه‌نظامي داعش براي نخستين بار کليپي ويدئويي به زبان آلماني منتشر کردند. داعش در اين ويدئو صدراعظم آلمان را تهديد کرده است که انتقام پشتيباني آلمان در جنگ افغانستان و همچنين جنگ عليه داعش را خواهد گرفت.

به گزارش پايگاه خبري اشپيگل آنلاين، دو تن از تروريست‌هاي افراطي آلماني‌زبان داعش با انتشار يک ويدئو دست به تهديد آلمان و آنگلا مرکل، صدراعظم اين کشور زده‌اند.

براساس گزارش مذکور، يکي از آنها محمد محمود است که تبار اتريشي دارد. اين دو عضو داعش "خواهران و برادران" خود را فرا مي‌خوانند تا به آنها بپيوندند و اگر اين امکان را ندارند، "کافران در آلمان و اتريش را مورد حمله‌هاي مرگبار" قرار دهند.

در پشت سر اين دو عضو داعش ويرانه‌هاي شهر باستاني پالميرا در سوريه ديده مي‌شود. محمد محمود در اين پيام ويدئويي به زبان آلماني آنگلا مرکل را خطاب قرار داده و تهديد مي‌کند که آلمان تاوان حمايت در جنگ افغانستان و همچنين ارسال اسلحه براي پيشمرگ‌هاي کرد در مبارزه با داعش را خواهد داد.

طبق گزارش اشپيگل آنلاين، فرد ديگر حاضر در اين ويدئو ابوعمر الآلماني است. اين دو عضو داعش در پايان اين ويدئو دو اسير را که قابل شناسايي نيستند و با دست بسته روي زمين نشسته‌اند، در اقدامي وحشيانه به ضرب گلوله به قتل مي‌رسانند. اعضاي داعش در اين پيام مدعي هستند که اين دو اسير از "دشمنان" داعش هستند.

در حال حاضر 720 تن از شهروندان آلماني براي مشارکت در جنگ و درگيري راهي سوريه شده‌اند که بخشي از آنها حاميان داعش هستند.

*ايسنا