کد خبر: ۹۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۳

خطرناک‌ترين جيمي جامپ فوتبال ايران دستگير شد

  هواي گرم اهواز هيچ نشانه‌اي از انجام يک بازي زيبا نداشت. آنقدر هوا گرم بود که پياده‌روي در کنار کارون هم آدم را آرام نمي‌کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، کاروني که ديگر «کارون» نيست و آب آن مثل ساير منابع آبي کشور ته‌نشين شده است. در اين هواي گرم، پرسپوليس در اهواز بايد به مصاف استقلال خوزستان مي‌رفت. مشخص بود گرما و گرد و غباري که ساعاتي قبل از بازي از سمت رامشير در استان خوزستان شروع شده بود و به سمت اهواز مي‌آمد، بر بازي تأثير منفي مي‌گذارد. در اهواز، مسئولان خونگرم باشگاه استقلال خوزستان به خوبي از خبرنگاران مسافر ميزباني کردند اما بخشي از هواداران اين تيم اصلاً ميزبانان خوبي نبودند.

از زماني که پرسپوليسي‌ها وارد ورزشگاه شدند، شعارها عليه محسن بنگر شروع شد. شايعه کرده بودند که بنگر با دستش، کار غيراخلاقي و منشوري انجام داده بود و به همين علت، هواداران منتسب به استقلال خوزستان، به شدت عليه اين بازيکن شعار دادند؛ شعارهايي که واقعاً از گفتن آن شرمسار مي‌شويم. البته تماشاگران اهوازي به خاطر مدل تشويق‌هايشان در استاديوم هميشه مورد توجه قرار دارند و آنها مدل و الگوي واقعي تشويق کردن تيم‌ها در ورزشگاه‌ها هستند اما عده اندکي از تماشاگران استقلال خوزستان اقدام به چنين کارهايي کردند که واقعاً تعجب‌برانگيز بود.

شعارها تا جايي پيش رفت که عبدا... ويسي و خنيفر به عنوان بزرگ‌تر‌هاي استقلال خوزستان بارها از تماشاگران خواستند ديگر عليه بنگر شعاري داده نشود اما شعارها تا پايان نيمه اول، قطع نشد. در اواسط نيمه اول، اتفاق تلخ ديگري رخ داد که تأسف‌برانگيز بود. جايگاه خبرنگاران ورزشگاه غدير به اندازه يک شيشه با جايگاه هواداران استقلال خوزستان فاصله داشت. وقتي گزارشگر برنامه 90 وارد جايگاه خبرنگاران شد، يکي از بوقچي‌هاي استقلال خوزستان که شيپور بزرگي در دست داشت، به سمت جايگاه خبرنگاران حمله برد و شروع کرد به فحاشي عليه عادل فردوسي‌پور. گويا فردي به اين بوقچي گفته بود عادل در برنامه 90 اعلام کرده استقلال خوزستان و استقلال اهواز بايد به دسته يک برگردند! بوقچي مذکور با مشت به شيشه جايگاه خبرنگاران مي‌کوبيد و جدا از فردوسي‌پور، به خبرنگاراني که از تهران و شهرهاي ديگر براي پوشش اين بازي به اهواز رفته بودند، فحاشي مي‌کرد

اما در زمين بازي نيز اتفاق بد سوم رقم خورد و اهالي فوتبال با خطرناک‌ترين جيمي جامپ ايران آشنا شدند. چند دقيقه پس از شروع نيمه دوم، فردي از ميان تماشاگران منتسب به استقلال خوزستان با سرعت زياد و از پشت دروازه پرسپوليس وارد زمين شد. ايمان صادقي گلر اين تيم، در حالي که بازي در يک سوم تدافعي ميزبان انجام مي‌شد، از محوطه جريمه خارج شده بود. آن فرد با تمام قدرت به سمت ايمان صادقي حمله کرد و با دست به پشت گردن گلر سرخپوشان کوبيد. قدرت ضربه از راه دور هم قابل تشخيص بود. صادقي که چند دقيقه بعد گل بسيار عجيبي دريافت کرد، در مورد اين ماجرا به ما گفت: «نمي‌دانم چه بگويم. قسم مي‌خورم به دنبال توجيه عملکردم نيستم اما بعد از آن اتفاقي که افتاد، به قدري استرس و اضطراب داشتم که هر 20 ثانيه يک بار پشت سرم را نگاه مي‌کردم.

تا آخر بازي مي‌ترسيدم ‌فرد ديگري به من حمله کرده و از پشت ضربه بزند. تمرکزم را از دست داده بودم. بله، من روي گل اول اشتباه کردم و بابت آن از همه پرسپوليسي‌ها عذرخواهي مي‌کنم اما به خدا قسم دو دقيقه قبل از گل، بدبلايي بر سرم آمد. هرگز چنين صحنه‌اي را در فوتبال نديده بودم. آن‌ فرد بدون اينکه متوجه شوم به سمتم حمله کرد و به من ضربه زد. شما خودتان را بگذاريد جاي من، تمرکزتان در آن هواي گرم به هم نمي‌خورد؟ من هم آدم هستم و از اين اتفاق شوکه شدم.» بعد از بازي، يکي از مسئولان حراست ورزشگاه گفت: «آن ‌فرد را با دستبند به بازداشتگاه برديم. بايد پاسخگوي رفتارش باشد. مطمئن باشيد نمي‌گذاريم اين افراد به همين سادگي از بازداشتگاه بيرون بيايند.» در پايان بازي، اتوبوس پرسپوليس در دورترين نقطه از ميکسدزون قرار داشت تا بازيکنان تيم بازنده براي رسيدن به اتوبوس، مجبور شوند از ميان مردم عبور کنند. عده زيادي از مردم اهواز، رفتار مهربانانه‌اي با پرسپوليسي‌ها داشتند اما تعداد کمي از آنها دست از فحاشي برنداشتند!
*جام نيوز