کد خبر: ۹۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۳۷

دليل رد پيشنهاد ۴ ميلياردي توسط شهاب حسيني

 شهاب حسيني دليل رد پيشنهاد ۴ ميلياردي براي تبليغ يک محصول را ترجيح دادن منافع جمعي به شخصي دانست و اعلام کرد از آن بنگاه اقتصادي خواسته اين پول را براي فعاليت‌هاي فرهنگي هنري با حضور جوانان خرج کند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، شهاب حسيني بازيگر سينماي ايران که به تازگي براي انجام مجموعه‌اي از فعاليت هاي فرهنگي به عنوان مدير هنري با يکي از نهادهاي فعال در عرصه توليد و عرضه فرش ايراني قرارداد بسته است شامگاه ۱۸ مرداد در مراسمي درباره برنامه هاي آتي خود گفت: حمايت و کشف استعدادهاي جوان و دميدن روح تازه بر پيکره هنر اين سرزمين در حوزه هاي مختلف فرهنگي چون سينما، تلويزيون، انتشار کتاب و توجه به موسيقي به ويژه موسيقي نواحي از مهمترين اهداف اين حرکت فرهنگي است.

شهاب حسيني که پيشنهاد ۴ ميلياردي براي تبليغات يک محصول اقتصادي را نپذيرفته و طي رايزني با آن نهاد تصميم گرفته اين پول را در عرصه توليد آثار فرهنگي و هنري هزينه کند درباره انگيزه هاي شخصي خود بيان کرد: من اعتقاد دارم بايد از منفعت و حساب شخصي خود چشم پوشي کنيم و اگر فرصت هايي از اين دست ايجاد مي شود آن را صرف سرمايه گذاري در جهت منفعت جمعي کنيم.

اين بازيگر که فيلم «دوران عاشقي» را در اکران دارد با اشاره به نواقص موجود در سينماي ايران توضيح داد: در طول سال‌هاي متمادي فعاليتم در سينماي ايران نقص هاي بسياري را در اين عرصه شاهد بوده ام که يکي از اين نقص ها نبود بودجه و امکانات لازم براي حضور استعدادهاي جوان در عرصه فرهنگ و هنر است.

وي متذکر شد: فيلمسازان جوان بسياري را که آماده حضور در عرصه فيلمسازي بودند سراغ دارم که به دليل نداشتن سرمايه کافي از اين هنر و صنعت رانده شده اند. از همين رو تلاش مي کنيم روش هاي جديد براي فعاليت در اين عرصه فراهم کنيم تا جوانان مستعد بتوانند راحت فيلم بسازند و در عين حال آزمون و خطا مي کنيم تا بدانيم آيا مي شود تفکر و انديشه هاي ساختاري جديد را به استانداردهاي جهان نزديک کنيم.

شهاب حسيني در پاسخ به اينکه سرمايه موجود چگونه به جوانان فعال در عرصه فرهنگ و هنر اختصاص مي يابد، گفت: به تازگي به عضويت انجمن صنفي تهيه کنندگان مستقل سينماي ايران به مديريت غلامرضا موسوي در آمده ام و اميدوارم از طريق اين انجمن صنفي که به اعتقاد من فعاليت خوبي دارد بتوانيم بودجه لازم را به سينماگران جوان اختصاص دهيم.

وي با بيان اين مطلب که فيلم سينمايي براي توليد در دستور کار دارد، گفت: نخستين برنامه اجرايي در بنگاه سرمايه دار توليد فرش ايراني توليد يک فيلم بلند به تهيه کنندگي سعيد ملکان و به کارگرداني احسان بيگلري به عنوان يک فيلم‌اولي است و بعد از آن در نظر داريم از ظرفيت موجود در توليد فيلم هاي تلويزيوني بهره ببريم. ضمن اينکه در توليد اين آثار به نمايشنامه و رمان هاي ايراني و خارجي و همچنين اقتباس هاي ادبي نيز توجه ويژه اي داريم.

بازيگر فيلم «پرسه در مه» با اشاره به اين مطلب که حمايت مالي تنها به توليد فيلم هاي سينمايي منحصر نمي شود، بيان کرد: قرار نيست حمايت مالي تنها در عرصه سينما صورت گيرد بلکه حمايت از نوازنده‌هاي خلاق و جوانان که در شهرهاي دور افتاده و بي نام و نشان کار مي کنند و هيچ جا ديده نمي شوند و يا جوانان نويسنده و شاعر که دنبال چاپ آثار خود هستند نيز مد نظر است. در واقع هدفم تکرار تجربه هاي گذشته نيست.

حسيني تصريح کرد: من واسطه بين سرمايه و استعدادهاي جوان هستم تا بتوانيم در يک روند تعاملي کار خير چند منظوره انجام دهم. از همين رو براي من فرقي نمي کند در شرايط فعلي با چه عنواني به عرصه فرهنگ و هنر خدمت کنم. گاهي ممکن است اين حضور در لباس تهيه کننده باشد، گاهي ممکن است به عنوان کارگردان فيلمي را بسازم، گاهي ممکن است بازيگر و گاهي هم تنها تماشاگر باشم.

وي يادآور شد: هنر بازيگري به تنهايي روح مرا اقناع نمي کند و انجام فعاليت هاي زيربنايي و حمايت از جوانان فعال در عرصه فرهنگ و هنر را دريچه اي براي ارج نهادن به هنر اين سرزمين مي‌دانم. بايد اعتماد به عرصه سرمايه گذاري فرهنگي برگردد و بخش خصوصي را تشويق به حضور در عرصه تاثيرگذار فرهنگي کرد.
*مهر