کد خبر: ۱۱۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۱۲

سخنان سردار سلیمانی در اولین سالگرد شهید الله‌دادی

 سردار سرلشگر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد سردار شهید محمدعلی الله‌دادی و 22 تن از شهدای روستای پاریز در شهرستان سیرجان، با اشاره به اهمیت شهادت و شهادت‌طلبی در اسلام گفت: شرط رسیدن به نقطه شهادت دل بریدن از تمام مادیات و تعلقات دنیوی است.

سردار سرلشگر قاسم سلیمانی، شهدای ما در درجه اول هجرتی را از قلب‌های خود آغاز کرده بودند و آن دل بریدن از دل‌ مشغولی‌ هایی است که در این راه به عنوان سدی در هجرت به سوی پروردگار شناخته می‌شود.

وی در تبیین ویژگی‌های شخصیتی شهید الله‌دادی خاطر نشان کرد: شهید الله‌دادی از بنیانگذاران بسیج ثارالله استان کرمان به شمار می‌رفت و خدمات قابل توجهی نیز در سپاه الغدیر استان یزد انجام داد به طوری که تیپ رزمی این استان تحت تأثیر شخصیت و کارکردهای معنوی و اخلاقی آن شهید گرانقدر به "مدرسه الغدیر" مشهور شده بود.

سرلشگر سلیمانی افزود: ویژگی‌هایی که شهید الله‌دادی را با آنها می‌شناختم این بود که این شهید بزرگوار باوجود تمام مسئولیت‌های اجتماعی و نظامی که داشت هیچگاه آلوده به شهرت طلبی نشد؛ به طوری که اگر اکنون از مردم همین دیار بپرسید که یک چهره‌ مذهبی و اجتماعی معرفی کنند، بی‌تردید شهید الله‌دادی خواهد بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه شهید الله‌دادی را الگویی کامل از اخلاق و ادب دانست و تأکید کرد: ولایت‌مداری و دینداری عملی شهید الله‌دادی از او یک اسوه تمام عیار ساخته است، وی کسی است که مقامات مادی دنیا هیچ‌گاه در قلب او اثر نکرد و آن عزیز را از پیمودن مسیری که بیش از 30 سال در پی آن بود یعنی شهادت فی سبیل الله باز نداشت.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حریم انقلاب و مقاومت اسلامی، گفت: حرم عقیله بنی‌هاشم که تاکنون فدائیان بسیاری در حفظ و صیانت از خود دیده است؛‌ همچون قمری در میان حریم اسلام ناب محمدی(ص) می درخشد، این همان حریمی است که سرور جوانان بهشت و اشرف مخلوقات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در راه آن از تمام هستی و جان و مال خود و فرزندان و خانواده‌اش گذشته است.

سرلشگر سلیمانی تصریح کرد: هم اکنون هزاران هزار مدافع حرم حضرت زینب(س) برای حفظ و صیانت از حریم اسلام در برابر دشمنان سوگند خورده قرآن و اهل بیت علیهم السلام در حال مقاومت و جانفشانی هستند و این برای امت اسلامی بسیارارزشمند خواهد بود.

وی در پایان این مراسم ابراز داشت: امیدوارم که خداوند به برکت خون های پاک همه شهیدان بویژه شهدای این روستا به ما سربازان انقلاب اسلامی توفیق دهد که پاسداران وفاداری در مراقبت از حریم اسلام و مرزهای جمهوری اسلامی باشیم.

گفتنی است که سردار سرتیپ شهید محمدعلی ‌الله‌دادی در دوران جنگ تحمیلی در لشکر 41 لشکر ثارالله به عضویت در تیپ ادوات انتخاب شد. این شهید جانشینی لشکر 38 ذوالفقار نیروی زمینی، فرماندهی تیپ رمضان لشکر 27 حضرت رسول (ص) و فرماندهی سپاه الغدیر یزد را در کارنامه خدمات ارزشمند خود دارد.

شهید الله‌دادی در تاریخ 28 دی‌ماه 1394 هنگام بازدید از منطقه قنیطره سوریه مورد هدف بالگرد رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به همراه چند تن از رزمندگان حزب‌الله به فیض شهادت نائل آمد.