کد خبر: ۳۰۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۷

وزیر آموزش و پرورش: سال تحصیلی لزوما همراه با حضور دانش‌آموزان نیست

مهر نوشت: وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه مجموعه ای که نتواند بازخورد کارهایش را بگیرد پیشرفت نمی کند، گفت: ارزشیابی درست منجر به اصلاح و پیشرفت در کارها می شود.

محسن حاجی میرزایی، در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونین آموزش متوسطه استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جلسات تشریفاتی نیست، بلکه موضوعات این جلسات بسیارجدی است که استمرار پیدا خواهد کرد لذا اهداف مشترکی داریم که باید در مورد آن باهم صحبت کنیم.

وی با اشاره به آیات قرآنی، افزود: از نظر دینی ماموریت اصلی ما عمل خوب انجام دادن است ، لذا براساس کلام الله مجید، فلسفه خلقت عرصه ای برای هنرنمایی انسان است و فلسفه مرگ و زندگی نیز عمل خوب و بد افراد است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در بحث بهره وری، تشخیص درست و درست عمل کردن، بسیار مهم است لذا در ارائه گزارش ها نباید بیش و پیش از آنچه در خصوص درست عمل کردن حرف بزنیم در مورد عملکرد خود سخن  بگوییم.

وی ادامه داد: در پایان دوره تحصیلی، مدرکی که به دانش آموز می دهیم باید معرف ویژگی های او باشد و نشانه مهارت های مختلف او باشد نه اینکه تنها مجوز ورودش به مراکز آموزش عالی باشد.

حاجی میرزایی بر تبیین درست از ماموریت ها تاکید و عنوان کرد: چه بسیار مجموعه هایی که فعالیت های بسیاری انجام می دهند اما ارتباطی به ماموریت آنها ندارد  و فلسفه انجامش، صرفاسابقه فعالیت ها در گذشته عنوان می شود.

وی اضافه کرد: هر مجموعه ای باید ابتدا، مقصد و هدف نهایی خود را مشخص کند تا در آن مسیر قدم بردارد زیرا مجموعه ای که اهداف خود را تعیین نکند تلاش هایش بیهوده خواهد بود و پیشرفتی درآن مجموعه حاصل نخواهد شد.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: یکی از شاخص هایی که تعیین می کند عمل ما درست است یا خیر، پایبندی به ارزش هایی است که برای آن تلاش می کنیم؛ لذا تعیین ارزش ها برای هر دستگاهی، امری ضروری است. 

وی خاطرنشان کرد: همه مفاهیم صرفه جویی و کنترل کیفیت، یعنی انجام امور با دقت بیشتر ، منابع کمتر و با کیفیت بیشتر کار خود را انجام دهیم یکی از موارد مهم در اجرای درست برنامه ها، ارزشیابی از فعالیت هاست تا نقاط ضعف و قوت را مشخص کنیم و این موضوعات را سرلوحه برنامه های بعدی خود قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مجموعه ای که نتواند بازخورد کارهایش را ارزیابی کند، پیشرفت نمی کند؛ ارزشیابی درست آن است که به ما کمک می کند و منجر به اصلاح و پیشرفت امور می شود.

وی ادامه داد: ایجاد رشته های مبتنی بر بوم می تواند راهگشا باشد، ما مسئول تصمیم گیری هستیم نه مسئول تصمیم سازی، لذا باید روی مسائل محدودی تمرکز کنیم و با جدیت و حفظ اولویت، آنها را انجام دهیم. 

حاجی میرزایی، با اشاره به پروژه مهر، گفت: موضوع پروژه مهر را مدیران کل با جدیت و حساسیت دنبال کنند تا بازگشایی خوبی را در سال تحصیلی جدید شاهد باشیم البته منظور ما لزوما، بازگشایی همراه با حضور دانش آموزان نیست زیرا تصمیم در این خصوص به ستاد ملی مدیریت کرونا مربوط می شود اما در هر حال تلاش خواهیم کرد تا پروژه مهر خوبی را رقم بزنیم.