کد خبر: ۳۰۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۸
مراقب تحریف ها درباره دفاع مقدس باشیم /نقش امام در جنگ نادیده گرفته شده است

رهبر انقلاب: قبول قطعنامه از سوی امام مدبرانه و عاقلانه بود/ نظر ستاد ملی کرونا در مورد اربعین باید برای همه ما پذیرفتنی باشد/ به‌جای رفتن به مرز، از خانه اظهار ارادت کنیم

رهبر انقلاب فرمودند: هدف جنگ افرزوان و کسانی که جنگ را بر ما تحمیل کردند در هم کوبیدن انقلاب و نظام اسلامی بود.
 رهبر معظم انقلاب در بیاناتی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، فرمودند:  امروز را به مناسبت چهلمین سال از آغاز دفاع مقدس روز تکریم و بزرگداشت رزمندگان و پیشکسوتان و جلوداران عرصه دفاع مقدس قرار داده اند. بسیار کار به جا و درستی انجام گرفته است. این تکریم و نکوداشت جزو وظایف حتمی و ملی ما است. 

ایشان فرمودند: پیشسکوتان و رزمندگان که امروز روز تکریم آنهاست چه کسانی هستند؟ کسانی هستند که از جان گذشتند، جان را کف دست گرفتند از آسایش و زندگی خانوادگی، فرزندان، همسر و پدر و مادر و حتی از آینده خود چشم پوشیدند و همه داشته های خودشان را به مصاف دشمنی بردند که تشخیص داده بودند که باید در مقابل او از اسلام و کشور دفاع کنند.

اهم بیانات معظم له را بخوانید؛

*از اسلام دفاع کردند از انقلاب و عزت ملی دفاع کردند از ناموس دفاع کردند برخی از اینها عروج کردند و برخی هم ماندند و کار را به پایان رساندند.

*این جماعتی که امروز به عنوان رزمندگان و پیشکستوتان در این جلسه سراسری و کشوری حضور دارند جزو کسانی هستند که افتخار داشتند که رفتند و این توفیق را داشتند که کار را به پایان رساندند. 

*ما کی می توانیم اهمیت و عظمت رزمندگان را درست تشخیص دهیم آن وقتی که عظمت کار معلوم شود. عظمت عرصه و میدان را بتوانیم تشخیص دهیم. عظمت میدان یعنی تعریف دفاع مقدس.

*من در چند جمله کوتاه چرایی و چگونگی دفاع مقدس را امروز شرح می دهم. البته اینها را گفته ایم و گفته اند ولی باید تکرار کنیم و باید آنچه را حقیقت است بارها و هزاران بار کنیم. تحریف امری جدی و خطری بزرگ است. 

*هدف جنگ افرزوان و کسانی که جنگ را بر ما تحمیل کردند در هم کوبیدن انقلاب و نظام اسلامی بود. هدف نهایی آنها این بود. ثانیا طرف اصلی صدام و حزب بعث نبودند. اینها وسیله ای بودند. صدام را با روحیات و جاه طلبی هایی که داشت پیش انداخته بودند اما پشت سر کسانی دیگر بودند قدرت هایی مثل امریکا بودند که از انقلاب ضربه جدی خورده بودند. برخی هم کسانی بودند که ولو مثل آمریکا از ایران طرد نشده بود و منافع کلان را از دست نداده بودند اما اینکه یک هویت و عنصر جدیدی در این منطقه بوجود آید که براساس دین و اسلام باشد نگران بودند لذا مقابل جمهوری اسلامی ایستادند.

*شوروری آن روز و ناتو در کنار آمریکا بودند و برخی کشورهای اروپای شرقی و غربی هم در مقابل ما قرار داشتند. لذا اسنادی که رو شد نشان داد که آمریکا با صدام توافقاتی پیش از آغاز جنگ داشته است. همانطور که کمک های اطلاعاتی و تسلیحاتی ذی قیمت در طول جنگ به سمت نیروهای قوای صدام و حزب بعث سرازیر بود.

*کاروان های نظامی  به صورت پیوسته که جلوی چشم ما بود و کشتی ها در بنادر امارات پهلو می گرفتند از امارات هر روزه بدون وقفه تحویل صدام می‌دادند. 

*در داخل هم شرایط به صورتی بود که کشور را تشجیع میکرد.

*وضع نیروهای مسلح وضعیت خوبی نبود و تازه داشت از زیر یوغ فرماندهان طاغوت خارج شده بود. البته برخی فرماندهان ارتش فرماندهان خوبی بودند از جمله فلاحی و ظهیرنژاد اما  برای فرماندهی  ارتش آماده نبودند و آمادگی نداشتند و سپاه هم که تازه یک سال بود تشکیل شده بود و این وضع نیروهای نظامی و از نظر ابزار های نظامی در نهایت و شدت تنگدستی بودیم و برخی از آنها ناشناخته بود برای کسانی که مسوولیت داشتند و برخی از آنها در اوایل جنگ بسیاری از دست ما رفته بود. 

*  من  چند ماه بعد از جنگ که در این یگان ها گردش می‌کردم می دیدیم ارتش به جای آنکه بیشتر از 100 تانک داشته باشد، 46 تانک داشتند. سپاه هم که اصلا امکانات نظامی نداشت و دشمن تشویق می شد در چنین شرایطی جنگ تحمیلی شروع شد و اینجاست که انسان نقش بسیار حساس و شگفت انگیز رهبری امام بزرگوار  را تشخیص می دهد. 

*امام ردر چنین شرایطی آغاز جنگ و تداوم آن پیشبرد آن را به پیش برد . برخی تعجب می کردند که چطورر یک روحانی مسن و پیرمردی با سن 80 ساله  بتواند جنگ را اداره کند. مسئله امام و کار بزرگشان این بود که از اول حجم بزگی این اتفاق را فهمید و ما این موضوع را نمی‌فهمیدیم. بالاخره دو کشور همسایه اختلافاتی پیدا می‌کردند اما ایشان دشمن را شناخت.

* امام خمینی (ره) از روز نخست متوجه شدند که جنگ عادی نیست و دشمن را شناختند، امام راحل(ره) می‌دانستند صدام ابزار است. در همین راستا ایشان در سخنرانی های دوران جنگ با اشاره به آمریکا و شوروی، به پشت پرده جنگ اشاره می‌کردند.

* امام خمینی (ره) می‌دانستند که ملت باید پای کار جنگ باشد، زیرا امام راحل (ره) تشخیص داده بود همانطور که ملت انقلاب را به پیروزی رساند، جنگ را نیز باید مردم به پیش می‌بردند.

* نگاه تیزبین امام خمینی(ره) اعماق جریان جنگ را می‌دید، گاهی بنده و مسؤولان نظامی به ایشان مراجعه می کردیم و از تسلط ایشان به مسائل نظامی تعجب می‌کردیم.

* زمانی که امام خمینی (ره) به شکستن حصر آبادان و آزاد سازی خرمشهر اشاره کردند، برخی حتی باور نمی کردند این مهم محقق شود.

* متاسفانه از نقش امام خمینی (ره) در جنگ غفلت شده و به آن پرداخته نشده است.

* امام خمینی (ره) بر اساس اقتضائات جنگ به نیروی‌های نظامی و مردم روحیه و دلگرمی می‌دادند، گاهی نیز ایشان از ایجاد غرور در بین رزمندگان پس از عملیات های مهم جلوگیری می‌کردند، برای مثال ایشان پس از فتح خرمشهر فرمودند؛ «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»* دشمن جنگ را به راه انداخت با هدف اینکه نظام جمهوری اسلامی را ساقط کند و با روی کار آوردن یک دستگاه حکومت وابسته ضعیف و زبون سلطه خودش را بر کشور ایجاد کند.

* همه دنیای قدرتمند می‌ریزند سر یک کشور که آن را ساقط کند و مسلط شوند و تجزیه کنند. هشت سال تمام توان خود را به کار ببرند که آخرش هم هیچ غلطی نتوانند بکنند. ملت ایران تنیجه درخشانی به دست آوردند.

* ایران در جنگ‌های یکی دو قرن اخیر یعنی در دوره قاجار و پهلوی همیشه شکست خورد. در دوره پهلوی در جنگ دوم جهانی در همین شهر تهران نیروهای متفقین در خیابان‌ها رژه می‌رفتند و جلوی مردم فساد می‌کردند. بخش‌هایی از شمال و جنوب کشور تحت سلطه اینها قرار گرفت.

* سران سه کشور آمریکا، انگلیس و شوروی به تهران آمدند و بدون اطلاع پادشاه بی‌عرضه و اطرافیان نادان او در ایران جلسه گذاشتند و شاه ایران که وارد جلسه اینها شد و تحقیرش کردند.

* در دوره جمهوری اسلامی، کشور سربلند ایران توانست در مقابل دنیای قدرتمند مقابل خودش یعنی شرق و غرب بایستد و پیروز شود.

* دفاع مقدس بخشی از هویت ملی ما و یکی از عقلانی‌ترین اقدامات ملت ایران بود.

* بسیج مردمی در دفاع مقدس، مدل‌سازی جدید بود. امروز با نگاه درست می‌توانیم از مدل بسیج مردمی استفاده کنیم.

 *قبول قطعنامه هم در پایان کار در آن شرایط  که امام از آن تعبیر کردند به نوشیدن جام زهر، این هم مدبرانه بود در آن مقطع مدبرانه بود باید انجام میگرفت. اگر مدبرانه نبود اگر عاقلانه نبود امام انجام نمیداد. ما از نزدیک شاهد بود و میدیدم که چه دارد می گذرد. کار بسیار عاقلانه بود. بنابراین از اول تا آخر مسئله دفاع مقدس یک پدیده عقلایی و یکی از عقلانی ترین حرکات ملت ایران بود. و تحریفها را در این باره باید مراقب بود.