کد خبر: ۳۱۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۰

یک امام جمعه:مردم نه یارانه می‌خواهند نه وام /هم ظلم جمهوری‌خواهان را دیده ایم هم خیانت دموکرات‌ها را /ضرورت مشارکت همگانی برای مقابله با کرونا

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آحاد جامعه نسبت به اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای مهار ویروس کرونا مسئول هستند.
با وجود آنکه نماز جمعه، این هفته نیز در بسیاری از شهرها به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد ائمه جمعه به صورت مجازی خطبه‌های خود را ایراد کردند که البته اغلب آنها  درباره محدودیت‌های کرونایی بود. 

آنطور که ایرنا نوشت، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک گفت: برنامه‌ریزی‌های ستاد ملی کرونا در تعطیلات ۲ هفته آینده باید از سوی آحاد مردم و مسئولان به خوبی اجرا شود.

وی ادامه داد: ضریب سرایت ویروس کرونا بسیار بالاست و بر این اساس خطر انتقال آن از یک فرد آلوده به دیگران زیاد است، بنابراین پرهیز از آمد و شدهای غیرضروری، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه خطر انتشار این ویروس تا کشف واکسن قطعی همواره وجود دارد، اظهار داشت: آمریکای جنایتکار اجازه ورود واکسن‌های آنفلوآنزای خریداری شده به کشور ما را نداد، بنابراین باید با استفاده از طرفیت‌های داخلی نسبت به مهار کرونا تلاش کرد.

مسوولان سری به بازار بزنند 

حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اسالم، ملحق شدن ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران را نتیجه همین تفکر بسیجی دانست و افزود: دستیابی به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و تکنولوژی‌های نظامی پیشرفته در سخت‌ترین دوران تحریم مصداق پیشرو بودن در ساختن کشور است.

مهر نوشت، امام جمعه اسالم با اشاره به تصمیم جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت تعطیلی و محدودیت دو هفته‌ای در کشور، گفت: تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم اما راه حل مقابله با کرونا فقط در تعطیل کردن و محدود سازی نیست. مقابله و ریشه کن کردن کرونا به فرهنگ سازی عمومی و عزم ملی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های مقابله با کرونا مقابله با گرانی، کاهش قیمت‌ها و تأمین معیشت مردم است، تصریح کرد: وقتی تولید متوقف، درآمد ثابت و قیمت‌ها در حال جهش است اقشار ضعیف جامعه برای تأمین نیازهای خانواده خود مجبورند زمان بیشتری برای کار و فعالیت اقتصادی در جامعه حضور داشته باشند و این خود خطر ابتلاء به بیماری را افزایش می‌دهد.

باقری با اشاره به اینکه دولت در چند ماه باقی مانده از دوران مسئولیت خود باید اقدامات اساسی در کنترل اقتصاد کشور و توجه به بخش تولید داشته باشد، گفت: آقایان مسئول باید سری به بازار بزنند تا متوجه شوند با ۱۰۰ هزار تومان یارانه اضافه چیزی نمی‌توان خرید. مردم نیازی به یارانه اضافی و وام ندارند، مردم آرامش و ثبات اقتصادی می‌خواهند.

امام جمعه اسالم به تشکیل صف طولانی خودروهای ترانزیت پشت درب گمرک در مرز زمینی استان گیلان بخاطر محدودیت در پذیرش محموله‌های صادراتی از سوی روسیه اشاره کرد و گفت: دو کشور آذربایجان و روسیه سال‌ها است که با جمهوری اسلامی ایران روابط حسنه و مناسبات مختلف تجاری و اقتصادی دارند که لازم است دستگاه دیپلماسی کشور هر چه زودتر مشکل پیش آمده را با رایزنی با مسئولان آذربایجان و روسیه حل و فصل کنند تا روند صادرات کیوی به عنوان بزرگترین محصول باغداری منطقه تالش سرعت یابد.

وی اظهار کرد: استاندار گیلان هر چه سریع‌تر در این زمینه با سرکنسول روسیه در رشت دیدار و گفتگو کند و نتیجه اقدامات خود را به اطلاع مردم بخصوص تاجران و بازرگانان منطقه برساند.

هم ظلم جمهوری خواهان را دیده ایم هم خیانت دموکرات ها را

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی نیز در پیام جمعه این هفته ورامین که به دلیل تعطیل شدن اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه ارائه شد اظهار کرد: ایران اسلامی امروز در شرایط حساسی به سر می‌برد که از یک سو دشمنی آشکار جهان استکبار و از سوی دیگر خیانت نفوذی‌ها و غرب زدگان داخلی همچون دو لبه قیچی، انقلاب اسلامی و مردم را نشانه رفته است.

وی افزود: پس از انتخابات آمریکا، برخی دلخوش هستند که ترامپ رفته و بایدن جای او را بگیرد، ملت ایران هم ظلم جمهوری‌خواهان آمریکا و هم خیانت‌ دموکرات‌ها را دیده‌اند و بنابراین هرگونه دلبستگی به آمریکا عین کج فهمی و حمایت از دشمنی آنان است.

محمودی تصریج کرد: برای مقابله با دشمنان قسم خورده نظام، هیچ راهی جز استقامت و ایستادگی در برابر مستکبران وجود ندارد و ملت ایران باید تکلیف خود را با نفوذی‌ها روشن کنند.

حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد

 آیت الله رسول فلاحتی نیز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر رشت در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به میلاد امام حسن عسکری (ع) این دوره را اوج دوره انحراف فکری عنوان و اظهار کرد: امام حسن عسکری به شبهات پاسخ و مسلمانان را در مسیر درست حفظ کرد.

امام جمعه رشت همچنین با اشاره به سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) و نقش و حضور بسیج در همه عرصه‌ها، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بسیج در همه صحنه‌ها حضور داشته و هر کجا که از نقش آن غافل شده‌ایم چیزی نصیب ما نشده است.

وی در ادامه به مصوبه ستاد ملی کرونا برای تعطیلی دو هفته فعالیت‌ها در کشور اشاره و بیان کرد: یکی از اقشاری که به درستی دستور العمل های بهداشتی را رعایت کرده‌اند نمازگزاران در صفوف نماز بوده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اجرای این محدودیت‌های تنها برای جلوگیری از انتقال و ابتلای بیشتر هموطنان به ویروس کرونا است، گفت: حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد و همه مسئولان در هر مقامی به دنبال حفظ سلامتی مردم هستند.

وی کاهش شیوع ویروس کرونا را منوط به همکاری و مشارکت همه جامعه اعم از مردم و مسئولان عنوان و بیان کرد: مساجد حتی اگر نماز جماعت نیز برگزار نمی‌شود باید در این مدت باز باشد تا در راستای کمک به مردم اقدام شود.

امام جمعه رشت با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مردم نباید از دعا فاصله بگیرند، افزود: مساجد بهترین مکان برای دعا و نیایش است باید این مدت دعا و نیایش و پخش اذان از مساجد انجام شود.

وی ضمن دعوت از همه شهروندان برای رعایت دستور العمل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا، گفت: گیلانیان همیشه نشان داده‌اند در همه موارد پیشگام هستند در این زمینه نیز به ویژه در هنگام نماز دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کرده‌اند.