کد خبر: ۳۱۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۷

پیش‌بینی رییس سازمان بورس از آینده شاخص

رییس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها که بر روی کدال منتشر شده نشان‌دهنده شرایط بسیار خوبی است و امید می‌رود روند متعادل بازار ادامه‌دار باشد.
حسن قالیباف اصل با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بازار سهام نیازمند صبر و حوصله است و در پاسخ به این پرسش که فراز و نشیب شاخص در روزهای گذشته چه عاملی داشت؟ گفت: در خرید ملک به دنبال نوسان قیمت و سود روزانه هستیم؟منصفانه نگاه کنیم. سرمایه گذاری در سهام هم همین روند را دارد و نباید نگاهی کوتاه مدت داشت. بازار سرمایه بازار ساده‌ای برای سرمایه‌گذاری نیست. 

قالیباف اظهار داشت: اگر سهم به درستی انتخاب شده باشد، قطعا در بلند مدت با بازده مناسب همراه است و سهام‌دار نباید نگران آینده سرمایه‌گذاری خود باشد.

وی با بیان اینکه حفظ حقوق سرمایه‌گذاران اولویت و رسالت سازمان بورس و اوراق بهادار است و بدون شک در تلاشیم شرایط بازار سرمایه مطلوب و متعادل باشد، گفت: نهاد ناظر از روند منفی قیمت‌ها راضی نیست و زیان سهام‌داران هم به نفع هیچ فرد و گروهی نیست، اما موضوع ورود و خروج سرمایه گذاران به بازار و همچنین چیدمان پرتفو، مسوولیت شخصی است و امیدوارم سرمایه گذاران به این موضوع توجه کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه در نیمه نخست سال، نقدینگی زیادی وارد بازار سرمایه شد، افزود: هرچند برای مدتی قیمت ها در بازار سرمایه روند نزولی در پیش گرفتند اما تجربه نشان داده، روند نزولی دائمی نیست و بازار راه خود را پیدا و افت ها را جبران می کند. به عبارتی، افراد صبور همیشه برنده خواهند بود.