کد خبر: ۳۳۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۰

حیله کثیف سارقان برای سرقت از زوج کهنسال

رئیس پلیس آگاهی استان همدان اظهارداشت: سارقان غیربومی با معرفی خود به عنوان کارمند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به سرقت از زوج سالخورده همدانی کرده بودند که شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ "علی اسدبگی" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت از منزل یک پیرمرد در شهرستان همدان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که سارقان در یک گروه چهار نفره شامل سه مرد و یک زن با یک دستگاه خودرو پژو پارس سرقتی وارد شهر همدان شده و با انتخاب سوژه مورد نظر خود که پیرمردی مُسن و سالخورده بوده اعلام می کنند که از کارکنان وزارت بهداشت بوده و برای تست کرونا به صورت رایگان از افراد سالخورده اقدام می کنند و تست کرونا باید در منزل صورت بگیرد.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان اضافه کرد: سارقان با سوار کردن مالباخته و مراجعه به منزل وی، با سرگرم کردن پیرمرد و پیرزن اقدام به سرقت چهار تخته فرش دستبافت یک متری و ۶ النگوی پیرزن کرده و بلافاصله از همدان متواری می شوند اما با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد جو ناامنی، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت قرار گرفت.

سرهنگ اسدبگی افزود: در تحقیقات صورت گرفته، مشخصات خودرو و متهمان به دست آمد و مشخص شد این گروه یک ماه قبل نیز در شهر همدان اقدام به سرقت کرده و متواری شدند.

وی بیان کرد: به دنبال تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که خودرو سارقان در شهرستان "بروجرد" تصادف کرده و  دچار نقص فنی شده همچنین سرنشینان با اموال مسروقه متواری شده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان با اعلام این که راننده خودرو در یک عملیات پیچیده دستگیر و به پلیس آگاهی همدان انتقال داده شد، افزود: متهم در بازجویی های پلیسی به چهار فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ اسدبگی افزود: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که نامبرده به همراه همدستان خود در استان های قم، سمنان، خراسان رضوی و چند استان دیگر نیز مرتکب سرقت های متعددی با این شیوه و شگرد شدند که هماهنگی لازم با پلیس آگاهی این استان ها برای دستگیری دیگر سارقان به عمل آمد.