کد خبر: ۳۳۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۸

تضعیف نیروهای اطلاعاتی، بازی در زمین اسرائیل

محمد مهاجری ظرف یکی دو روز گذشته که اسرائیل، مسئولیت خرابکاری در تاسیسات هسته ای نطنز را پذیرفته، شاهد آن هستیم که برخی چهره های سیاسی ، با انتقاد از نیروهای اطلاعاتی-امنیتی کشور، آنها را به مسامحه در انجام وظایف خود متهم کرده اند.
این انتقادات، پا را فراتر گذشته و بعضا موضوعات سیاسی-جناحی را هم به  قضیه اضافه کرده و نوعی تسویه حساب را رقم زده است.

الان بر همه واضح است که اسرائیل وارد جنگی آشکار اما با شیوه های پنهان با جمهوری اسلامی ایران شده و از آنجا که جنگی اطلاعاتی را طراحی کرده ، نیروهای امنیتی در صف اول مبارزه قرار دارند. همانگونه که در دوران دفاع مقدس، مردم از هر گروه و صنف، رزمندگانی را که ممکن بود حتی با آنها اختلاف نظر سیاسی داشتند، حمایت می کردند، اکنون نیز در جنگی که پیچیده تر از آن دوران است هرگونه تصعیف روجیه می تواند جبهه خودی را تضعیف کند و آب را به آسیاب اسرائیل بریزد.

اکنون جای مطرح کردن گلایه ها نیست. بعضا موضوع "گاندو" را دستاویز قرار داده اند و می گویند اگر به جای جاسوس تراشی و نفوذی سازی، دنبال حفظ امنیت فلان نیروگاه بودید ، الان فلان و بهمان نمی شد. گاندو ، یک بازی سیاسی از سوی یک جریان تندرو سیاسی است که اتفاقا می تواند و باید از سوی سیستم امنیتی پیگیری شود . گاندوسازان هم دقیقا همان کاری را کردند که برخی سیاسیون، الان دارند علیه نیروهای امنیتی انجام می دهند.

بر فرض هم چنین انتقادی وارد باشد، الان زمان طرح آن نیست. نیروهای اطلاعاتی قطعا سخت ترین روزهای کاری خود را می گذرانند و نباید حواس آنها را از دشمن پرت کرد. مطرح کردن هر بحث انحرافی بازی در زمین دشمن صهیونیستی است.