کد خبر: ۳۳۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۶

پلیس: مراقب پیامک‌هایی با عنوان بسته معیشتی ماه مبارک رمضان باشید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با توجه به فرصت‌طلبی برخی سودجویان با ارسال پیامک و انجام تبلیغات دروغین طرح کمک معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان و کلاهبرداری از شهروندان با استفاده از درگاه‌های جعلی، در این خصوص هشدار داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی در این خصوص اظهار داشت: تعدادی از شهروندان در روزهای گذشته پیامکی با عنوان «جهت مشارکت در طرح تامین بسته معیشتی ویژه ماه رمضان به لینک ارسالی مراجعه کنید» دریافت کرده‌اند که این پیامک‌های جعلی، ترفند کلاهبرداران برای به دام انداختن شهروندان و سرقت اطلاعات بانکی آن‌ها است.

این مقام انتظامی افزود: باید توجه داشت لینک‌های ارسال شده در این پیامک‌ها، کاربران را به یک درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت وجه به صورت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از ترفندهای مجرمان سایبری، ارسال پیامک با لینک‌های جعلی است، کاربران با رعایت نکات ساده‌ای می‌توانند از خالی شدن حساب بانکی خود توسط کلاهبرداران جلوگیری کنند؛ همچنین بایستی کمک‌رسانی به منظور تهیه بسته‌های حمایتی و معیشتی را تنها از طریق خیران و اشخاص شناخته شده محلی یا مراکز خیریه معتبر و نیز رسانه ملی دنبال کنند و فریب تبلیغات اغوا کننده مجرمان اینترنتی را نخورند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان به لینک‌های دریافتی پیامک‌های ناشناس به هیچ عنوان اعتماد نکرده و بر روی آن کلیک نکنند و هنگام واریز وجه با استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی پروتکل‌های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظرو دیگر ملزومات امنیتی را به طور کامل بررسی کرده تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرید.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران درصورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند می‌توانند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.