کد خبر: ۳۳۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۴

واکنش ساترا به نامه اعتراضی ارشاد علیه «دراکولا»

معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا نسبت به اعتراض دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس به پوشش بازیگران مدل زن سریال "دراکولا" واکنش نشان داد.
باشگاه خبرنگاران جوان: معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا نسبت به اعتراض دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس به پوشش بازیگران مدل زن سریال "دراکولا" واکنش نشان داد.
 
واکنش ساترا به نامه اعتراضی ارشاد علیه «دراکولا»
 
علی سعد معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا در گفت‌وگو با ما نسبت به نامه اعتراضی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد به ساترا گفت: ضمن تشکر از مرضیه شفاپور در خصوص دغدغه‌های فرهنگی مطرح شده در نامه باید بگویم که مجوز تولید سریال ''دراکولا" سال گذشته توسط وزارت ارشاد صادر شده و اکنون بیشتر قسمت‌های آن ضبط شده است. ساترا هم بر اساس وظایف محوله پس از اصلاحات قابل اعمال در این مرحله، بر اساس نظر شورای موافقتنامه کلی انتشار، پخش آن را بلامانع اعلام کرد.
 
وی ادامه داد: باید توجه داشت که بخش زیادی از دغدغه‌های خانم دکتر شفاپور در مراحل بازبینی کارگزاری محتوایی اصلاح شده اند و بخش باقی مانده به دلیل تولید سریال بر اساس پروانه ساخت اعطایی از سوی وزارت ارشاد، باقی مانده است؛ اما گلایه بخشی از وزارت محترم ارشاد نسبت به مجوز تولید سازمان سینمایی وزارت ارشاد نشان دهنده ضعف در حوزه پروانه ساخت این وزارتخانه است. ای کاش مسئولان محترم وزارت ارشاد زمانی که مجوز ساخت این سریال را صادر می‌کردند به این مسائل توجه بیشتری می‌کردند.
 
سعد در پایان گفت: ساترا قطعا به دغدغه‌های فرهنگی اهمیت جدی می‌دهد و تلاش خواهد کرد در آینده با همکاری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر محصولات با کیفیت که ارزش‌های فرهنگی مردم را ارج بگذارد، تولید شود. البته روشن است این به معنی اقدامات سختگیرانه نیست بلکه به معنی توجه به چارچوب‌های مورد قبول جامعه در حوزه تولید و ساخت سریال است که امیدواریم با رفع خلأ‌ها و مشکلات فعلی در حوزه پروانه تولید بر طرف شود.
 
اخیرا سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس نسبت به این سریال اعتراض کرده و خواهان حذف سکانس‌هایی شده است.