کد خبر: ۳۳۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۹

پوتین در سخنرانی سالانه چه گفت؟

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری روسیه سخنرانی سالانه خود را امروز (چهارشنبه) در پارلمان این کشور با بیان این مساله آغاز کرد که بر روی مسائل داخلی چون سلامت و اقتصاد تمرکز می‌کند.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: سخنرانی امروز اکثرا به مسائل داخلی مربوط است.  این مسائل مربوط به سلامت، سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی است. همچنین در این سخنرانی من به طور قطع درباره سیاست خارجی و امنیت نیز صحبت می‌کنم.

وی ادامه داد،‌ تولید سه واکسن معتبر و ایمن برای مقابله با کروناویروس نشان دهنده پتانسیل رو به رشد علم در کشور است.

پوتین همچنین گفت: افزایش جمعیت کشور برای دولت یک اولویت محسوب می‌شود. حفاظت از شهروندان همچنان در اولویت است و برای این منظور اصلاحاتی در قانون اساسی ایجاد می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه افزود: همه روس‌ها باید فرصت واکسینه شدن در مقابل کرونا را داشته باشند چون این مساله برای توسعه سیستم ایمنی ضروری است.

پوتین همچنین در سخنرانی سالانه خود این مساله را نیز مطرح کرد که سیستم مراقبت سلامت جهانی در آستانه یک انقلاب و تغییر و تحول قرار دارد: "سیستم بهداشت و درمان روسیه باید بر اساس فناوری‌های نسل آتی بنا شود."

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: دانشمندان ما یک موفقیت چشمگیر به دست آوردند. روسیه سه واکسن ضد کروناویروس معتبر دارد. این دستاورد و سایر دستاوردها در سال‌های اخیر به صورت مستقیم نشان دهنده رشد پتانسیل علمی و فنی ماست. من از همه شهروندان روسیه می‌خواهم تا واکسن بزنند. مساله‌ای مهمتر از مصونیت گله‌ای وجود ندارد.

پوتین در ادامه سخنرانی خود گفت: حفظ و حراست از مردم اولویت اولیه ملی ماست. این اولویت، تمامی مفاد قانون اساسی اصلاح شده را تعیین می‌کند. استراتژی ما دستیابی به یک رشد جمعیتی پایدار و تضمین این مساله است که میزان امید به زندگی در روسیه تا ۲۰۳۰ به ۷۸ سال برسد