کد خبر: ۳۳۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۵

هیچ یک از عوامل «بچه مهندس» مبتلا نشده‌اند

احمد کاوری کارگردان «بچه مهندس ۴» با اشاره به حساسیت فعالیت عوامل برای کار فشرده در اوج کرونا تأکید کرد تاکنون هیچ یک از عوامل این پروژه به کرونا مبتلا نشده‌اند.

مهر: احمد کاوری کارگردان «بچه مهندس ۴» با اشاره به حساسیت فعالیت عوامل برای کار فشرده در اوج کرونا تأکید کرد تاکنون هیچ یک از عوامل این پروژه به کرونا مبتلا نشده‌اند.

احمد کاوری کارگردان سریال «بچه مهندس ۴» که این شب‌ها از شبکه دو سیما در حال پخش است درباره وضعیت تولید این سریال که همزمان با پخش ادامه دارد بیان کرد: برای پخش به موقع کار به آنتن شبکه دو، مراحل فنی از جمله مونتاژ و صداگذاری به صورت فشرده و شبانه‌روزی در حال انجام است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تصویربرداری نیز اوایل هفته آینده به پایان می‌رسد.

هیچ یک از عوامل «بچه مهندس» مبتلا نشده‌اند


وی که در فصل چهارم کارگردانی سریال را بر عهده گرفت، اضافه کرد: این روزها روی تک تک عوامل فشار مضاعفی وجود دارد و خوشحالم که در این فصل از مجموعه نیز توانستیم مخاطب را با وجود تغییرات گسترده در متن با سریال همراه کنیم.

کاوری درباره شرایط تصویربرداری و تولید در روزهای شیوع کرونا نیز توضیح داد: کار کردن با وجود کرونا شرایط را برای گروه‌های فیلمبرداری به مراتب دشوار کرده است. خوشبختانه سعید سعدی تهیه‌کننده پروژه برای جلوگیری از ابتلای اعضای گروه تمهیدات فراوانی در پیش گرفته است، تیم پزشکی همیشه سر صحنه ما حاضر است و هر چند روز یک بار از عوامل تست گرفته می‌شود. خدا را شاکرم که تا این لحظه هیچکدام از بچه‌ها به این ویروس مبتلا نشده‌اند و همه در سلامت کامل هستند.

این کارگردان درباره تغییر بازیگر نقش اول «بچه مهندس» در فصل چهارم این سریال و اینکه چقدر توانست مخاطب را با خود همراه کند؟ گفت: به نظرم محمدرضا رهبری خیلی زودتر از آن چیزی که تصور می‌کردیم توانست مخاطب را با خود همراه کند و این را می‌توان به خوبی از بازخوردهای مردمی متوجه شد. تغییر بازیگر اصلی فصل چهارم یک سریال ریسک بالایی دارد و حتی در برخی مواقع به شکست آن پروژه منجر می‌شود. فکر می‌کنم علاوه بر تلاش بالای محمدرضا رهبری برای باورپذیر شدن این نقش در ذهن مخاطب، فیلمنامه «بچه مهندس» نیز از ساختار منسجمی برخوردار است به طوری که مخاطب را بدون در نظر گرفتن تغییر کاراکترها به خوبی با قصه همراه می‌کند.

کاوری درباره کارگردانی «بچه مهندس ۴» که بعد از سه فصل به این سریال پیوسته است، گفت: در مصاحبه‌ای که به تازگی از من در یکی از رسانه‌ها منتشر شد، اعلام کردم با توجه به تغییر کارگردان و حضور آقای علی غفاری در یک پروژه دیگر با ساخت «بچه مهندس ۴» به نوعی در عمل انجام شده قرار گرفتم، اما متأسفانه این گفته من در میان برخی دوستان باعث ایجاد سوءتفاهم‌هایی شد. در واقع از صحبت‌های من این‌طور استنباط شد که انگار بدون هیچ علاقه و به صورت کاملاً اجباری روی صندلی کارگردانی فصل چهارم این پروژه نشسته‌ام، در صورتی که این مسئله به هیچ‌وجه صحیح نیست و کارگردانی فصل چهارم «بچه مهندس» برایم یک نوع توفیق اجباری بود.

وی درباره اینکه خودش چقدر در تولید کار اعمال نظر داشته است، توضیح داد: اگر چه مقداری دیر به پروژه اضافه شدم و فرصت هیچ‌گونه اعمال نظر روی متن را نداشتم، اما به نتیجه‌ای که تاکنون به مخاطب ارائه شده افتخار می‌کنم.

کاوری در پایان درباره محور قصه در این فصل روی نخبه گرایی نیز اظهار کرد: بخشی از داستان «بچه مهندس ۴» به رشد صنعت هواپیمایی کشور و افتخارآفرینی نخبه‌های ایرانی می‌پردازد؛ به عنوان کارگردان پروژه بسیار خوشحالم که به همراه یک گروه کاملاً همدل توانستیم بخش کوچکی از این مسئله را برای تماشاگر به تصویر بکشیم.