کد خبر: ۳۳۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۴

کرونای هندی در پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان

کرونای هندی در پرجمعیت ترین کشور مسلمان ثبت شده است و دولت این کشور از مردم خواسته است که در تعطیلات عید فطر سفر نکنند.

جماران: کرونای هندی در پرجمعیت ترین کشور مسلمان ثبت شده است و دولت این کشور از مردم خواسته است که در تعطیلات عید فطر سفر نکنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «پودی جونادی صادقین» وزیر بهداشت اندونزی اعلام کرد که اندونزی نخستین موارد ابتلا به کرونا از نوع گونه هندی را ثبت کرده است.

صادقین تأکید کرد که اندونزی دو مورد ابتلا به کرونای هندی را ثبت کرده است.

کرونای هندی در پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان

وزیر بهداشت اندونزی از طریق یک ویدیو کنفرانس گفت که باید با این موارد از همان ابتدا مقابله کنیم زیرا هنوز تعداد اندکی موارد ابتلا به کرونای هندی وجود دارند.

«دونی موناردو» رئیس تیم مبارزه با کرونا در اندونزی نیز در کنفرانسی مطبوعاتی خطاب به شهروندان کشورش گفت:« به شهرهای خود سفر نکنید. برای سپری کردن تعطیلات به شهرهای خود نروید.صبر داشته باشید».

دو مورد ابتلا به کرونای هندی در جاکارتا پایتخت ثبت شده است این در حالی است که وزیر بهداشت اندونزی اعلام کرد که گونه آفریقای جنوبی کرونا نیز در جزیره «بالی» ثبت شده است.

دولت اندونزی که پرجمعیت ترین کشور مسلمان در جهان به شمار می رود سفر بین استان ها را در تعطیلات عید فطر برای دومین سال متوالی به منظور محدود کردن شیوع کرونا ممنوع کرد.

اندونزی برای پایان دادن به بدترین موج های شیوع کرونا در آسیا ماه پیش صدور روادید برای خارجی هایی که طی 14 روز از درخواستشان برای روادید به هند سفر کرده بودند را متوقف کرد.