کد خبر: ۳۳۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۵

تائید مذاکرات ایران و عربستان به میزبانی عراق

رئیس جمهوری عراق با اعلام اینکه بغداد در دوره گذشته میزبان بیش از یک دور گفتگو بین عربستان سعودی و ایران بوده است، خاطرنشان کرد: ایران همسایه ماست و ما خواهان ادغام آن در چارچوب منطقه‌ای هستیم.

شفقنا: رئیس جمهوری عراق با اعلام اینکه بغداد در دوره گذشته میزبان بیش از یک دور گفتگو بین عربستان سعودی و ایران بوده است، خاطرنشان کرد: ایران همسایه ماست و ما خواهان ادغام آن در چارچوب منطقه‌ای هستیم.

خبرگزاری عراق(واع) گزارش داد: برهم صالح طی سخنانی در اجلاس انستیتوت بیروت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شد، اظهار کرد: در برابر عراق چالش بلندمدتی برای بهبودی سیاسی و اقتصادی وجود دارد.

تائید مذاکرات ایران و عربستان به میزبانی عراق

وی افزود: ما همچنین با تنش های منطقه ای روبرو هستیم اما نشانه های گسترش این درگیری را در منطقه می بینیم و عراق در تلاش است تا طرف های درگیر را گرد هم آورد.

صالح با اشاره به اینکه عراق نمی تواند ضعیف باشد و در این درگیری غرق شود، بیان کرد: بیشتر عراقی ها تمایل دارند با کمک شرکا و دوستانمان در منطقه و به خاطر آبادانی عراقی باثبات و شکوفا به جلو حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: عراق و آمریکا خواهان حضور نظامی دائم آمریکا در عراق نیستند.

رئیس جمهوری عراق با اعلام اینکه بغداد در دوره گذشته میزبان بیش از یک دور گفتگو بین عربستان سعودی و ایران بوده است، خاطرنشان کرد: ایران همسایه ماست و ما خواهان ادغام آن در چارچوب منطقه ای هستیم ولی با این حال نسبت به حاکمیت خود هم تاکید داریم و نمی خواهیم که عراق به صحنه درگیری ها تبدیل شود.

صالح یادآور شد: جنبش اعتراضی که در سال ۲۰۱۹ میلادی عراق را درنوردید، بیان عمیق یک هدف مهم بود زیرا جوانان عراقی به خیابان ها ریختند و میهن را فریاد زدند. خارج شدن از دهه ها درگیری، اراده سیاسی و تصمیم گیری خود عراقی ها را می طلبد.

وی تاکید کرد: حشد شعبی زمانی شکل گرفت که دولت عراق با یک بحران روبرو بود و داعش به موصل حمله کرده بودو امروز باید همه این نیروها به طور کامل تابع دولت عراق باشند.