کد خبر: ۳۳۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۹

کوشنر دست‌بردار نیست/ داماد ترامپ به دنبال تعمیق سازش‌های اخیر است

ایرنا نوشت: جرد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا که نقش بسیاری را در عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی داشت در حال تاسیس سازمانی به نام موسسه صلح توافق ابراهیم است تا سازش های شکل گرفته در این زمینه را تعمیق بخشد.
به گزارش پایگاه خبری آکسیوس به نقل از بیانیه این موسسه، این موسسه بر روی افزایش گردشگری و تجارت بین ۵ طرف امضا کننده (رژیم صهیونیستی، بحرین، امارات، مغرب و سودان) و توسعه برنامه‌ها در جهت تقویت ارتباط‌های مردمی بین آنها تمرکز دارد.

بر اساس این بیانیه، موسسه کوشنر همچنین تجزیه و تحلیل در خصوص مزایای عادی سازی و مزایای بالقوه‌ای که دیگر کشورهای عربی در صورت پیوستن به توافق ابراهیم دریافت می‌کنند، ارائه خواهد داد.

این سازمان "غیر حزبی” یک ماموریت ۵ ساله خواهد داشت و از طریق کمک‌های شخصی تامین مالی می‌شود.

سازش کشورهای عربی امارات، بحرین، سودان و مغرب با رژیم صهیونیستی با عنوان توافق ابراهیم که در سپتامبر ۲۰۲۰ در واشنگتن به امضا رسید، یکی از ضربه‌های مهلک دیگر دولت ترامپ و متحدان عربی وی به قضیه فلسطین بود.

کوشنر از آوی برکوویتز نماینده پیشین کاخ سفید در امور خاورمیانه، حیم سابان تاجر آمریکایی- اسرائیلی، عبدالله الخلیفه و یوسف العطیبه به ترتیب سفرای بحرین و امارات در واشنگتن و همچنین گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این مسیر کمک می‌گیرد.  

هیات مدیره این سازمان هنوز در حال شکل گیری است و قرار است تا نمایندگان سودان و مغرب را نیز شامل شود. بنیانگذاران این موسسه همچنین می‌خواهند دموکرات‌ها و مشاوران دیگری از منطقه را به جمع خود اضافه کنند.

راب گرینوی مشاور ارشد شورای امنیت ملی دولت ترامپ، به عنوان مدیر اجرایی این سازمان خواهد بود.