کد خبر: ۳۳۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۱

پاسخ سرمایه‌گذار ترکیه‌ای «مست عشق» به اظهارات حسن فتحی

سرمایه گذار ترکیه‌ای فیلم سینمایی «مست عشق» به سخنان و اعتراضات حسن فتحی کارگردان این اثر واکنش نشان داد.
در جوابیه  سرمایه گذار ترکیه‌ای فیلم آمده است:‌ «پاسخ به اظهارات احساسی آقای فتحی و چرایی آن را به کامنت های مخاطبان در ایران ارجاع می دهیم؛ اما به دلیل طرح برخی مطالب غیر واقع و ناصواب  ناچار به ارایه نکاتی هستیم ..

میدان داری آقای فتحی در غیاب تهیه کننده و سرمایه گذار فیلم و ارایه اطلاعات نادرست از امور مالی قابل تامل و پیگیری است و اینکه چرا آقایان مهران برومند و دکتر حسن علیزاده بعنوان صاحبان مادی اثر سکوت کرده اند! علت چند ماهه تعطیلی شرکت آنان در استانبول چیست؟

آقای فتحی می بایست سکوت خود را زمانی می شکست که بگفته خود، تهیه کنندگان ایرانی قول داده بودند در کمتر از دو هفته زمینه حضور در ترکیه و ادامه فیلمبرداری سکانس های باقیمانده را مهیا کنند، نه پس از  گذشت یکسال و نیم که بطور عملی شرایط این کار بدلایل مختلف امکان پذیر نیست...

هزینه تمام شده فیلم بدلیل همین ناهماهنگی ها و طولانی شدن زمان فیلمبرداری، تمدید قرارداد بازیگران و عوامل صحنه، ریخت و پاش های غیر ضروری و استفاده از امکانات عالی رفاهی که در هالیوود هم کمتر مشاهده می شود، تقریبا به سه برابر پیش بینی ها در قرارداد اولیه افزایش پیدا کرد.

حتما بخاطر دارند که در برخی روزها بدلیل حضور کارگردان در سالن (...) ، ساعت ها کار تعطیل و عوامل و بازیگران دچار سردرگمی می شدند !! شاهد این وقایع و همچنین برخوردهای ناشایست با عوامل فیلم و حتی برخی اعضای ایرانی گروه نه یک یا دو نفر که صدها شاغل و دوربین های صحنه است!!!

آقای فتحی فراموش کرده اند که بگویند تیم میزبان نه فقط در بخش سرمایه گذاری که مسئولیت تمامی امور تولید و تدارکات از جمله  مذاکره و عقد قرارداد بازیگران، اخذ مجوزهای دولتی و هماهنگی استفاده از شهرک سینمایی ازمیت و ۱۲ لوکیشن به همراه مکان های تاریخی و مساجد در استانبول و شهر قونیه را با سختی های فراوان بر عهده داشته است.

وقتی جناب فتحی دستمزد خود را در میانه کار دریافت و به آمریکا حواله می کند، طبیعی است که دغدغه سرمایه گذار را برای اتمام پروژه در زمان پیش بینی شده درک نکرده و به سود آوری مالی متهم کند.

چگونه از نظر حرفه ای قابل تصور است که به خاطر چند سکانس، صحنه فیلمبرداری را آن هم در یک کشور دیگر ترک کرد و نگران ادامه ضبط آن نبود!! چگونه می توان دم از شیره جان و باور و اعتقاد سخن گفت و فقط به دو بار تلفن زدن در طول یکسال و نیم بسنده کرد!!!!

در یک تناقض آشکار در حالی صحبت از گروگان گرفتن فیلم می کنند که در همین مصاحبه از توافق قرارداد برای تدوین فیلم در ترکیه می گویند و هفتاد ساعت راش کامل فیلم را با رزولیشن پایین تر دریافت کرده اند!!!!  

راشی که گروه فنی در استانبول نیز با همان راف کات اولیه را انجام داد... بدین ترتیب شاید عبارت صحیح این باشد که شما با باقی گذاردن چند سکانس، قصد داشتید فیلم را به گروگان بگیرید و به همین خاطر اینچنین راحت به پروژه های دیگر مشغول اید!!!!!

 جهت اطلاع اعلام می کنیم نسخه کامل اوراق مالی در دوازده کلاسور در ژانویه ۲۰۲۰ به تهیه کننده فیلم تسلیم و جلسه مشاوران مالی دو طرف هم برگزار شده است، همه پرداختی ها در ترکیه از طریق بانک صورت می گیرد و تمامی فاکتورها از سیستم دارایی عبور می کند ...

در آخر تاکید می کنیم برای هر گفته و ناگفته های دیگر سند داریم و به زودی همگان شاهد پخش فیلم خواهند بود.»