کد خبر: ۳۴۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۰

آذربایجان، ۶سرباز ارمنستانی را بازداشت کرد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، امروز (پنجشنبه)،‌ اعلام کرد که نیروهای این کشور شش سرباز ارمنستانی را در خطوط مرزی میان دو کشور بازداشت کرده‌اند.
فارس: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، امروز (پنجشنبه)،‌ اعلام کرد که نیروهای این کشور شش سرباز ارمنستانی را در خطوط مرزی میان دو کشور بازداشت کرده‌اند.

خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص گزارش داد که شش سرباز ارمنستانی حین عبور از خطوط مرزی دستگیر شده‌اند.

طبق گزارش شبکه «الجزیره» وزارت دفاع ارمنستان ضمن تأیید بازداشت شش سرباز خود،‌ گفت: «این شش سرباز در حال انجام اقدامات مهندسی در خاک ارمنستان بوده‌اند».

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اخیرا نیروهای ارمنستان را به شلیک به سمت نیروهای خود در آن سوی مرز بین‌المللی دو کشور متهم کرد.

جدال مرزی اخیربین باکو و ایروان بر این تنش‌ها افزوده است. جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده به باکو واگذار شد.