کد خبر: ۳۴۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۰

واکنش محمد هاشمی به اظهارت مصلحی درباره رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی: برنامه شورای نگهبان این است که دیگر از خانواده هاشمی کسی نباید تایید شود/همان زمان صحبت های مصلحی را به آقای هاشمی منتقل کرده بودند/ او گفته بود آقای هاشمی ۳۰ میلیون رای دارد

محمد هاشمی رفسنجانی گفت: آقای مصلحی همان روز در شورای نگهبان گفته بود که اگر آقای هاشمی رفسنجانی بیاید 30 میلیون رای دارد و هاشمی با 30 میلیون رای قابل کنترل نیست.
مدارا: محمد هاشمی رفسنجانی گفت: آقای مصلحی همان روز در شورای نگهبان گفته بود که اگر آقای هاشمی رفسنجانی بیاید 30 میلیون رای دارد و هاشمی با 30 میلیون رای قابل کنترل نیست.

حرفایی که همان زمان آقای مصلحی در شورای نگهبان زده بود بعضی از افراد شورای نگهبان آمدند و به آقای هاشمی رفسنجانی گفتند که آقای مصلحی آمدند و این گزارش را دادند و تصمیم این است و شما می خواهید چیکاری انجام دهید که ایشان هم اقدامی نکردند و گفتند به خدا واگذار می کنم.

محمد هاشمی رفسنجانی با اشاره به اظهارات اخیر حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ گفت: باید دید این بی دینی و بی تقوایی چه به سر مملکت از سال ۹۲ تا به امروز آورده است. حق الناسی که بر گردن شورای نگهبان است و چند نفر را رد صلاحیت کردند. ما یک نظام اسلامی هستیم و باید مبتنی بر اخلاق و تعهد باشیم.

وی ادامه داد: به نظر من طبق گفته آقای کدخدایی خودشان باید تکلیف خودشان را با خودشان روشن کنند و ظلم و آبروی که بر مبنای گزارش غلط و دروغ باید جبران کنند که آخرین نمونه آن هم در همین ایام و در این انتخابات دیدم و مقام معظم رهبری گفتند که نسبت به کاندیدایی اجحاف شده و باید جبران شود که جبرانی نشده و کاری نکردند.

هاشمی رفسنجانی افزود: متاسفانه این بیانگر این است که در نظام اسلامی که نباید به کسی ظلم شود و کرامت افراد از بین برده شود و این شورای محترم نگهبان با این ترکیبی که دارد چه کرده با این ملت و عواقب آن چه بوده است. اگر در سال ۹۲ آقای هاشمی رفسنجانی روی کار می آمد و مدیریت کشور را در دست می گرفت، مثل آقای روحانی بود؟ معلوم است که کشور از زمین تا آسمان فرق می کرد و مردم در رفاه و آسایش بودند.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کارنامه آقای هاشمی رفسنجانی مشخص است. گناه این همه اجحاف و ظلم به نظام و مردم بر عهده کیست؟ قطعا بر عهده شورای نگهبان آقای مصلحی و این گروهی که مصلحت سنجی کردند که آقای هاشمی نیاد است.

محمد هاشمی رفسنجانی گفت: آقای مصلحی همان روز در شورای نگهبان گفته بود که اگر آقای هاشمی رفسنجانی بیاید ۳۰ میلیون رای دارد و هاشمی با ۳۰ میلیون رای قابل کنترل نیست. حرفایی که همان زمان آقای مصلحی در شورای نگهبان زده بود بعضی از افراد شورای نگهبان آمدند و به آقای هاشمی رفسنجانی گفتند که آقای مصلحی آمدند و این گزارش را دادند و تصمیم این است و شما می خواهید چیکاری انجام دهید که ایشان هم اقدامی نکردند و گفتند به خدا واگذار می کنم.

وی ادامه داد: در همان زمان آقای حسن روحانی و علی لاریجانی آمدند و به آقای هاشمی رفسنجانی گفتند که شما انصراف دهید وگرنه شما را رد صلاحیت می کنند که آقای هاشمی رفسنجانی گفت من که با مردم شوخی ندارم که یک روزی بگوییم می آیم و یک روز بگویم انصراف می دهم. من انصراف نمی دهم و آنها هم به نظر خودشان عمل کنند.

برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آقای ناطق نوری گفتند که از آقای هاشمی رفسنجانی پرسیدم وقتی خبر رد صلاحیت را شنیدید چه کاری انجام دادید که آقای هاشمی رفسنجانی به آقای ناطق نوری گفته بود که من راحت ترین خواب عمرم را دیشب داشتم و مسئولیت از دوش من برداشته شد.

وی گفت: آقای هاشمی به دنبال قدرت نبود بلکه برای خدمت تلاش می کرد اما عده ای شیفته قدرت هستند تا تشنه خدمت!

محمد هاشمی رفسنجانی گفت: در مکتب مارکسیست ها جمله ای وجود دارد که ما قبل از انقلاب که در آمریکا و انجمن های دانشجویی بودیم همیشه با این جمله بحث ها را مرتب می کردیم که چپی ها می گفتند «هدف وسیله را توجیه می کند» اما ما می گفتیم که در اسلام ما چنین واژه ای نداریم که هدف وسیله را توجیه کند. هدف وسیله را توجیه نمی کند و هدف باید خداگونه و مبتی بر اخلاق اسلامی باشد. ولی الان از نظر شورای محترم نگهبان هدف وسیله را توجیه کرد و این که مردم به آقای هاشمی رفسنجانی عنایت دارند و به ایشان رای می دهد قابل کنترل نیست و باید رد صلاحیت کنیم و با آبروی ایشان بازی کنیم.

برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: من سال ۹۶ به خاطر حرف آقای هاشمی رفسنجانی نامزد انتخابات شدم من را احراز صلاحیت نکردند، پسر من در مجلس ثبت نام کرد احراز صلاحیت نکردند، محسن هاشمی در انتخابات ثبت نام کرد که او را هم احراز صلاحیت نکردند بنابراین شورای نگهبان بالاخره ملاحظه ای دارد که از خانواده هاشمی رفسنجانی کسی نباید دیگر بیاید و به مردم خدمت کند و باید افراد دیگری بیایند که شرایط دیگری داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد اخیرا در اظهاراتی به ماجرای ردصلاحیت آیت الله هاشمی اشاره کرده و گفته است: من در دوران وزارتم در مورد یکی از شخصیت‌هایی که جایگاه قابل‌توجهی هم داشت بررسی‌هایی انجام دادم در کف خیابان نشان می‌داد این آقا اگر بیاید، رأی می‌آورد.