کد خبر: ۳۴۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۳

الویری: راهی جز صندوق رأی نداریم/نباید اجازه دهیم راه اصلاحات ساختاری مسدود شود

مرتضی الویری از چهره‌های شاخص اصلاح طلب گفت: با توجه به اینکه راه دیگری جز صندوق رای نمی‌شناسم طبیعتا از مردم دعوت می‌کنم که بیایند و شرکت کنند.

مرتضی الویری چهره سیاسی اصلاح طلب درباره ضرورت رای دادن و مشارکت مردم در این دوره از انتخابات گفت: تا دو شب گذشته تصمیم داشتم که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنم، اما بعد از شنیدن فایل صوتی آقای محسن آرمین،  نظرم تغییر پیدا کرد.

او افزود: من بر این باورم که اگر ما شرایط را برای اصلاحات اساسی و اصلاحات ساختاری نامساعد می‌بینیم، نباید اجازه دهیم راه اصلاحات ساختاری مسدود شود بنابراین برای رفع چنین نگرانی شرکت می‌کنم و به آقای همتی رأی خواهم داد.

راهی جز صندوق رأی نمی‌شناسم 

الویری در مورد لزوم مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی عنوان کرد: نظر من در مورد مشارکت مردم این است که اگر راه دیگری برای حل مشکل سراغ داشتیم و از آن راه اقدام می‌کردیم طبیعتا قابل فکر و اندیشه بود ولی با توجه به اینکه راهی جز صندوق رای وجود ندارد علی رغم نامهربانی‌ها و اقدام نامناسب شورای نگهبان در حذف کاندیداهای توانمند با توجه به اینکه راه دیگری جز صندوق رای نمی‌شناسم طبیعتا از مردم دعوت می‌کنم که بیایند و شرکت کنند.

شورای نگهبان موجب سرد و منجمد شدن فضای انتخابات شده است

این چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از مشارکت چند درصد است؟ تصریح کرد: مراکز نظر سنجی باید این آمار را  بیان کنند ولی فعلا طبق آن چیزی که ما پیرامونمان می‌بینیم  فضای سرد و بسیار منجمدی حاکم است و متاسفانه شور و هیجان انتخاباتی دیده نمی‌شود و علت آن این است که شورای نگهبان کاندیداهای مورد نظر مردم را بدون اینکه توضیحی به مردم بدهد از رقابت حذف کرد.

حدود ۵۰ درصد مشارکت می کنند

او درباره میزان مشارکت بیان کرد: مراکز نظر سنجی، میزان مشارکت را در حد ۴۰ الی ۴۲ درصد برآورد کرده اند ولی ممکن است در این روزهای آخر یا ساعتهای آخر رسیدن به اخذ رای افرادی باشند که نظرشان تغییر کند. من مرکز نظر سنجی نیستم ولی بدون تردید کمتر از ۵۰ درصد شرکت می کنند.