کد خبر: ۳۴۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۷
کرونا در هفته‌ای که گذشت

اوج‌گیری سیاه موج پنجم؛ هر دقیقه ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

تعداد مبتلایان، جان‌باختگان و بستری‌های کرونا همگی در یک هفته اخیر نزدیک به ۲۰درصد افزایش پیدا کردند.

نیو صدر: متاسفانه روند صعودی موج پنجم کرونا در ایران برای ششمین هفته متوالی ادامه پیدا کرده است و هر روز و هر هفته جان افراد بیشتری در اثر ابتلا به کرونا به پایان می‌رسد.

در یک هفته اخیر، از ۲۵ تا ۳۱ تیر، تعداد مبتلایان، جان‌باختگان و بستری‌های کرونا هر سه افزایش پیدا کردند و شرایط به جایی رسید که مسئولان بیمارستان‌ها در شهرستان‌های مختلف از بندرعباس تا تهران خبر از تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و آی‌سی‌یوها دادند.

رضا محمدی، معاون اجرایی بیمارستان فیروزآبادی شهر ری، امروز در این رابطه گفته بود: «ورودی بیمارستان به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده است، ما یک لاین را برای تزریق رمدسیور سرپایی ایجاد کردیم که اوایل با روزی ۲۵ الی ۵۰ نفر مراجعه داشتیم، اما روزهای اخیر صبح تا ظهر ۲۵۰ نفر سرپایی فقط برای رمدسیور داشتیم.»

هر دقیقه ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

نگاهی به آمار تعداد مبتلایان کرونا در یک هفته اخیر این موضوع را تایید می‌کند، به طوری که در این مدت تعداد مبتلایان روزانه کرونا در کشور تا مرز ۳۰هزار  نفر رفت و تنها در یک روز زیر ۲۰هزار نفر به کرونا مبتلا شدند. این در حالی است که در سه روز ابتدایی هفته گذشته تعداد مبتلایان روزانه کرونا زیر ۲۰هزار نفر بود.

همچنین به طور میانگین در این مدت هر روز ۲۲۸۲۶ نفر به طور روزانه به کرونا مبتلا شدند.‌

اوج‌گیری سیاه موج پنجم؛ هر دقیقه ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

براین اساس در مجموع از ۲۵ تا ۳۱ تیر ۱۵۹۷۸۵ نفر در کشور به کروناویروس مبتلا شدند و تعداد مبتلایان نسبت به هفته گذشته حدود ۱۷درصد افزایش پیدا کرد. براین اساس در این هفت روز هر دقیقه ۱۶ نفر در ایران به کروناویروس مبتلا شدند و در خطر مرگ قرار گرفتند.

اوج‌گیری سیاه موج پنجم؛ هر دقیقه ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

پایان ۱۴۷۱ زندگی در یک هفته

متاسفانه این افزایش تعداد مبتلایان و شیوع ویروس باعث شده است که تعداد جان‌باختگان بیماری کووید-۱۹ در کشور هم افزایش پیدا کند. به طوری که در یک هفته اخیر به طور میانگین هر روز ۲۱۰ زندگی بعد از ابتلا به کروناویروس پایان یافتند و در چهار روز پایانی هفته هم تعداد جان‌باختگان به بالای ۲۰۰ نفر رسید.

اوج‌گیری سیاه موج پنجم؛ هر دقیقه ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

براین اساس متاسفانه در این مدت ۱۴۷۱ نفر بیمار کرونا جان‌باختند و تعداد جان‌باختگان نسبت به هفته گذشته ۲۳ درصد افزایش پیدا کرد. این یعنی از ۲۵ تا ۳۱ تیر هر ساعت ۹ نفر به تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران اضافه شد. خبر بدتر این که به نظر می‌رسد باتوجه به روند صعودی تعداد مبتلایان و بستری‌های بیماری در این مدت تعداد فوتی‌های بیماری در هفته آینده هم بیشتر می‌شود.

اوج‌گیری سیاه موج پنجم؛ هر دقیقه ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

هر دقیقه دو نفر بستری شدند

با افزایش تعداد مبتلایان تعداد بستری‌های کروناویروس در کشور هم در این یک هفته افزایش پیدا کرد و حتی در روز ۲۹ تیر بیش از ۳۰۳۶ نفر از مبتلایان کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند. این در حالی است که قبل از شروع پنجمین موج کرونا در ایران تعداد بستری‌های روزانه بیماری به زیر هزار نفر رسیده بود.

به طور میانگین از ۲۵ تا ۳۱ تیر هر روز ۲۵۶۶ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کشور بستری شدند، موضوعی که باعث شده است که پیدا کردن تخت خالی در بیمارستان‌ها بسیار سخت‌تر بشود.

اوج‌گیری سیاه موج پنجم؛ هر دقیقه ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

براین اساس در این مدت ۱۷۹۶۵ نفر به تعداد بستری‌های بیماری در ایران اضافه شدند و تعداد بستری‌ها نسبت به هفته قبلی ۲۲درصد افزایش پیدا کرد. در اوج موج چهارم تعداد بستری‌های کرونا در کشور به ۲۲۷۶۴ نفر رسیده بود.

به طور جزی در یک هفته اخیر هر دقیقه دو نفر از مبتلایان کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند.

اوج‌گیری سیاه موج پنجم؛ هر دقیقه ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

۲۳۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی

بر اساس اعلام سامانه ماسک، شهرهای قرمز کرونا کشور در حال گسترش است و علاوه بر آن ۱۱۷ شهرستان نارنجی، ۲۳۲ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان زرد هستند و شهرستان با وضعیت آبی در کشور نداریم.

علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، شهرستان‌های آذرشهر، سراب، عجب شیر (آذربایجان شرقی)، ارومیه، شاهین دژ، ماکو، چایپاره (آذربایجان غربی)، خلخال، مشگین شهر، گرمی (اردبیل)، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدن، فلاورجان، نجف آباد، گلپایگان (اصفهان)، ساوجبلاغ (البرز)، آبدانان (ایلام)، دیلم (بوشهر)، زیرکوه، قائنات (خراسان جنوبی)، چناران (خراسان رضوی)، اندیمشک، بندر ماهشهر، بهبهان (خوزستان)، ابهر، خدابنده، خرمدره، زنجان (زنجان)، دامغان، شاهرود (سمنان)، آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، سپیدان، فسا، مرودشت، پاسارگاد، کازرون (فارس)، آبیک، آوج (قزوین)، الیگودرز، کوهدشت (لرستان)، اراک، دلیجان، زرندیه (مرکزی)، اسدآباد، همدان (همدان)، شهرکرد، فارسان (چهارمحال و بختیاری)، بیجار، سنندج (کردستان)، بافت، بردسیر، ریگان (کرمان)، سنقر، صحنه، گیلانغرب (کرمانشاه)، آستانه اشرفیه، رضوانشهر، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، طوالش، لاهیجان (گیلان) و اشکذر (یزد) در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

این در حالی است که هفته پیش ۱۶۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۱۳ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.