کد خبر: ۳۴۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۱

جزئیات دیدار سردار قاآنی با یک مرجع تقلید

تسنیم نوشت: مرجع تقلید شیعیان گفت: قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران اخلاص و توکل و اعتماد به خداوند دارد که آن را از قوای مسلح دیگر کشورها متمایز می‌کند.
آیت‌الله  نوری‌همدانی در دیدار با سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به ویژگی قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران 2 ویژگی مهم و اساسی دارند؛ نخست اخلاص و توکل و اعتماد به خداوند است که آن را از قوای مسلح دیگر کشورها متمایز می‌سازد و دیگری برخورداری از امکانات مادی و توانمندی مناسب با اوضاع زمان است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: نگاه نیروهای نظامی دیگر کشورها، فقط مادی است که سعی می‌کنند با انواع و اقسام سلاح‌ها، خودشان را پیشرفته نشان دهند و غیر از مادیت چیز دیگری وجود ندارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام در مورد اهمیت بحث جهاد گفت: روایات زیادی در زمینه اهمیت جهاد و پاداش جهادگران به دست ما رسیده است.

وی بیان داشت: رسول مکرم اسلام (ص) در حدیثی فرمودند: تمام خیر و خوبی‌ها در شمشیر و در زیر سایه شمشیر است و شمشیرها کلید بهشت و جهنم هستند. قوام زندگی مردم را فقط شمشیری که در راه خدا به‌کار برده شود، تأمین می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: در روایت دیگر پیامبر فرمودند «‌لِلْجَنَّةِ بَابٌ یُقَالُ لَهُ بَابُ اَلْمُجَاهِدِینَ یَمْضُونَ إِلَیْهِ فَإِذَا هُوَ مَفْتُوحٌ وَ اَلْمُجَاهِدُونَ مُتَقَلِّدُونَ سُیُوفَهُمْ وَ اَلْجَمْعُ فِی اَلْمَوْقِفِ وَ اَلْمَلاَئِکَةُ تَتَرَحَّبُ بِهِمْ فَمَنْ تَرَکَ اَلْجِهَادَ أَلْبَسَهُ اَللَّهُ ذُلاًّ وَ فَقْراً فِی مَعِیشَتِهِ وَ مَحْقاً فِی دِینِهِ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی أَعَزَّ أُمَّتِی بِسَنَابِکِ خَیْلِهَا وَ مَرَاکِزِ رِمَاحِهَا. بهشت یک دری دارد که مخصوص‌ مجاهدین است‌، مجاهدین حرکت می‌کنند به طرف آن در که به‌روی آن‌ها باز است، آن‌ها که حرکت می‌کنند شمشیرهایشان همراهشان است، این یک مطلب بزرگی است که در روز قیامت تجسم اعمال نه تنها اعمال، اخلاق، نیت‌ها آن‌ها مجسم می‌شود، در قیافه انسان همراه انسان مجسم می‌شود که او در دنیا چه‌کاره بوده است، این تجسم به اندازه‌ای روشن است که از همان قیافه‌هایشان معلوم می‌شود که در این دنیا مثلاً چه کاره بوده‌اند.

در ابتدای این دیدار، سردار قاآنی گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های سپاه قدس و تحولات منطقه و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان ارائه کرد.