کد خبر: ۳۴۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۸

بیانیه هشدارآمیز وزارت خارجه سوریه درباره تحرکات گروه‌های دولت خود مختار

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:وزارت خارجه سوریه اعلام کرد آنچه «دولت خودمختار» نامیده می‌شود، صرفا طرحی برای تضعیف سوریه است.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های به اصطلاح «دولت خودمختار» در منطقه شمال شرق سوریه که تحت حمایت نظامیان اشعالگر آمریکایی و دیگر کشورهای استعمارگر هستند، در برخی کشورهای غربی رفت و آمد می‌کنند تا طرح‌های جدایی طلبانه شان را که تمام اقشار ملت سوریه با آن مخالف هستند، تبلیغ کنند.

این بیانیه می‌افزاید: در برهه‌ای که این گروه‌ها حمایت غرب را از توهمات و رویاهای رد شده شان طلب می‌کنند، اقداماتشان عمدتا حاکی از آن است که در ردیف گروه‌های توطئه گر علیه سوریه قرار دارند و ملت سوریه از اهدافشان پشتیبانی یا حمایت قابل ذکری نمی‌کنند.
 

پیروزی‌های مهم مردم سوریه در برابر گروه‌های تروریستی

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: این اقدامات همچنین از انزوای آن‌ها در میان ملت سوریه حکایت دارد که در ده سال گذشته پیروزی‌های مهمی را در برابر گروه‌های تروریستی ثبت کردند؛ گروه‌هایی که تلاش کردند سوریه، تمدن و دستاوردهای اقتصادی، فرهنگی و انسانی آن را نابود کنند.

در این بیانیه تصریح شده است: آنچه «دولت خودمختار» نامیده می‌شود، صرفا طرح‌هایی برای تضعیف سوریه در برابر توطئه‌ها و ارائه خدمات رایگان به اشغالگران آمریکایی و نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم به کشور متجاوز ترکیه است و تایید می‌کند هرگونه اظهارنظر این‌ها درخصوص توجه به تمامیت ارضی و ملت سوریه سرپوش گذاشتن بر مقاصد واقعی آنان و خوش خدمتی به اربابانشان است که علیه ملت سوریه توطئه می‌چینند، ثروت‌های این کشور را غارت و تمامیت ارضی آن را نقض می‌کنند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه به این گروه‌ها درباره عواقب اصرار بر توطئه چینی علیه کشور، مشارکت در تجاوز به آن و تحریک گروه‌های استعمارگر باقیمانده به تضعیف حاکمیت، آزادی و استقلال ملت هشدار می‌دهد و تاکید می‌کند ملت سوریه که بر تروریسم پیروز شد، بر دشمنان میهن اعم از مزدوران داخلی و دشمنان خارجی نیز پیروز خواهد شد.