کد خبر: ۳۵۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۶

نخست‌وزیر انگلیس، ایران را تهدید کرد

نخست وزیر انگلیس همگام با مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا ایران را به حمله به یک نفتکش رژیم صهیونیستی متهم کرد.

خبرگزاری فارس: نخست وزیر انگلیس عصر دوشنبه به وقت تهران همگام با مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و بدون ارائه هیچگونه مستنداتی، ایران را مسئول حمله به یک فروند نفتکش تجاری در دریای عمان معرفی کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: « ایران باید با پیامدهای آنچه انجام داده است روبرو شود. این یک حمله هولناک در حمل و نقل تجاری بود.»

نخست‌وزیر انگلیس، ایران را تهدید کرد

نخست وزیر انگلیس بدون ارائه مستنداتی درباره ادعاهای خود گفت: «یک شهروند انگلیسی در این حادثه درگذشت. این بسیار حیاتی است که ایران و هر کشور دیگری به آزادی دریانوردی در سراسر جهان احترام بگذارند و انگلیس همچنان بر این امر پافشاری می‌کند.»

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شده و حاوی مطالبی متناقض، اتهامات واهی و تحریک آمیز است، را مایه تاسف عمیق دانست و قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: «این بیانیه‌های هماهنگ شده به خودی خود حاوی فرازهایی متناقض است، به گونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند و متعاقبا از "احتمال" آن سخن می‌گوید! »