کد خبر: ۳۶۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۳

معاون آموزش و پرورش: مردم حتی با ۱۰ هزار تومان در ساخت مدارس مشارکت کنند

ایرنا نوشت: معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۱۹.۵ درصد فضاهای آموزشی در استانهای مختلف نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.

مهرالله رخشانی مهر روز جمعه در حاشیه بازدید از طرحهای نیمه تمام و در دست ساخت آموزش و پرورش گناباد طی گفتگو با خبرنگاران افزود: از این میان هفت درصد فضاهای آموزشی به دلیل فرسودگی نیازمند تخریب هستند که با همراهی خیران دوباره احداث و بازسازی می شوند.

وی ادامه داد: ۲۵ هزار کلاس درس در کشور در حال ساخت است که بخشی از آنها با منابع دولتی و بخشی با مشارکت خیران ساخته می‌شوند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم در سالجاری ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث و بازسازی فضاهای آموزشی کشور هزینه می کند و سال گذشته هم همین میزان تخصیص یافته بود.

وی افزود: در لایحه بودجه سال آینده اعتبار ساخت و بازسازی فضاهای آموزشی به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد و بیشترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش جلب مشارکت خیران در اجرای طرحها است.

رخشانی مهر تکمیل طرحهای نیمه تمام را اولویت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ذکر کرد و ادامه داد: طرح‌های بسیار از محل منابع ملی و مشارکت خیران آغاز شده که با تخصیص اعتبار لازم برای سرعت بخشی در تکمیل آنها تلاش می شود.

وی گفت: از مجموع ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس که در ابتدای سال تحصیلی جاری تحویل آموزش و پرورش داده شد بالغ بر هفت هزار کلاس با مشارکت خیران احداث شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای جلب مشارکت مردم در احداث و بازسازی فضاهای آموزشی طرح آجر به آجر را در دست اجرا دارد که در این راستا افراد متقاضی می توانند با مبالغ مختلف حتی ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار ریال در این زمینه مشارکت داشته باشند.