کد خبر: ۳۶۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۳

انتقاد رییس کمیسیون عمران از وضعیت مسکن: ساماندهی حوزه مسکن از توان وزارت راه خارج است

شفقنا نوشت:رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت عملکرد خوبی در اجرای طرح جهش تولید مسکن نداشت، گفت: وزارت صمت در مدیریت قیمت مصالح ساختمانی ضعیف عمل می‌کند و اگر نظارت‌ها شدید نشود، قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت.

محمدرضا رضایی کوچی در خصوص وضعیت مسکن، اظهار کرد: تقاضای مسکن بالا و عرضه کم است که باعث شده قیمت‌ها افزایش یابد و عامل دیگر هم به گرانی مصالح ساختمانی باز می‌گردد؛ لذا باید به سمت تولید مسکن برویم اما بعد از گذشت چند ماه «طرح جهش تولید مسکن» هنوز اجرایی نشده است. بسترها آماده است اما انجام دادن سریع کار، وزارت خانه‌ای جدا می‌خواهد لذا باید وزارتخانه‌ای باشد که این امر را مدیریت کند و هر وزیری بیاید این وضع گرانی را شاهد خواهیم بود.

مدیریت ضعیف وزارت صمت در کنترل قیمت مصالح ساختمانی

او افزود: نظارت‌ها ضعیف است و در بحث مصالح ساختمانی خصوصا فولاد و سیمان وضع خوبی نداریم و وزارت صمت در مدیریت قیمت مصالح ساختمانی ضعیف عمل می کند و اگر نظارت‌ها شدید نشود، قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت.

ارکان دولت هنوز به هماهنگی نرسیده‌اند

رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت و ساماندهی حوزه مسکن از توان وزارت راه خارج است و تمامی ارکان دولت باید روی کار بیایند اما هنوز هماهنگی لازم میان ارکان دولت شکل نگرفته است.