کد خبر: ۳۶۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۰۹

پاسخ ارمنستان به یاوه‌گویی علی اف

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وزارت امور خارجه ارمنستان به اظهارات رئیس جمهور جمهوری آذربایجان درباره گشایش "کریدور زنگه زور" واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ناقض توافق صلح قرا باغ است.

وزارت امور خارجه ارمنستان در پاسخ به اظهارات علی اف که گفته است، دولت ارمنستان برای گشایش "کریدور زنگه زور" تاریخ دقیقی را باید مشخص کند؛ اعلام کرد: "ما از آقای الهام علی‌ اف می‌خواهیم تا از اظهارات و اقدامات تحریک آمیز خودداری کند و برای اجرای توافقات مربوط به رفع انسداد راه‌های تجاری و مواصلاتی منطقه که در توافق صلح قرا باغ قید شده است گام بردارد".

در بیانیه وزارت امور خارجه ارمنستان آمده است: ارمنستان از روسیه، سازمان پیمان امنیت جمعی، شورای امنیت سازمان ملل متحد‏، روسای گروه مینسک و جامعه جهانی می‌خواهد تا به این موضوع توجه کنند که دولت جمهوری آذربایجان با اظهارت جنگ طلبانه به تهدید علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان ادامه می‌دهد و با نقض مهمترین اصول سازمان ملل‏، امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.

منابع خبری در ایروان اعلام کردند: الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در آخرین اظهارات خود بار دیگر تهدید کرد که به زور یک کریدور زمینی را باز خواهد کرد تا این کشور از استان سیونیک در ارمنستان به نخجوان متصل شود.

واکنش وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به بیانیه وزارت خارجه ارمنستان

 وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارمنستان به گام‌های ما برای عادی سازی روابط پاسخ مناسب و مطلوب نمی‌دهد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادعای وزارت امور خارجه ارمنستان مبنی بر اینکه اظهارات جدید رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با ساکنان منطقه "قوبا" با بیانیه‌های سه جانبه (جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان) مطابقت ندارد و تمامیت ارضی ارمنستان مورد تهدید قرار گرفته، تلاشی برای سرپوش گذاشتن به اقدامات غیرسازنده است.

در این اطلاعیه آمده است: عدم اجرای تعهدات پذیرفته شده از سوی ارمنستان و تحریف افکار جامعه جهانی از مخفی کاری‌های این کشور است.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه ارمنستان همچنین اعلام کرد: جمهوری آذربایجان بارها بر اهمیت اجرای بیانیه‌های مشترک، در بالاترین سطح تاکید کرده است و ما گام‌های اجرایی را در این خصوص برداشته ایم، درحالی که ارمنستان با وجود گذشت بیش از یک سال از امضای این توافقات، به بهانه‌های مختلف به تعهدات خود عمل نمی‌کند و حتی مانع از برقراری صلح و امنیت در منطقه می‌شود.