کد خبر: ۳۷۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۸

جزییات قطع همکاری محمد فاضلی با دانشگاه شهید بهشتی به روایت تسنیم

تسنیم نوشت: محمد فاضلی در اواخر دولت حسن روحانی درخواست تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی کرد که به دلیل عدم حضور و برخی تخلفات اداری، با تمدید قرارداد و تبدیل وضعیت وی مخالفت شد.
طی روزهای گذشته خبری مبنی بر اخراج محمد فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی تهران در فضای مجازی منتشر و از سوی برخی فعالان اصلاح‌طلب مورد انتقاد قرار گرفت.

محمد فاضلی استاد جامعه‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشکده شهیدبهشتی است که به صورت پیمانی در این دانشگاه مشغول به تدریس بوده است.

بنا بر این گزارش، محمد فاضلی که پیش از تدریس در دانشگاه بهشتی به دلیل برخی تخلفات به عنوان استادیار از دانشگاه یکی از شهرهای شمالی کشور اخراج شده بود، در دولت حسن روحانی با فشار افرادی نظیر حسام الدین آشنا مشاور وقت رئیس جمهور و رئیس سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، به عضویت هیئت علمی این دانشگاه درآمد.

فاضلی در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی بوده است.

عضویت فاضلی در هیئت علمی دانشگاه بهشتی همزمان با اشتغال وی در مرکز بررسی‌های استراژیک بود و همین امر موجب شد تا او به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور نداشته باشد و این عدم حضور در زمان تمدید قرار داد مورد انتقاد اعضای هیئت جذب قرار گرفت که هربار با وساطت سعدالله نصیری قیداری ریاست دانشگاه مسئله حل می‌شد.

محمد فاضلی در اواخر دولت حسن روحانی درخواست تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی کرد که به دلیل عدم حضور و برخی تخلفات اداری نظیر فعالیت در یک پست رسمی در وزارت نیرو (رئیس سابق مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی) بدون اطلاع دانشگاه با تمدید قرارداد و تبدیل وضعیت وی مخالفت شد.

فخاری زواره یکی از اعضای کمیته جذب دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با تسنیم با تاکید بر پیمانی بودن حضور فاضلی در دانشگاه بهشتی و به پایان رسیدن مدت زمان قانونی این حضور، ادعاها مبنی بر اخراج وی را فاقد اعتبار دانست.

این موضوع متعلق به چند ماه قبل بوده ولی اخیرا توسط برخی فعالان اصلاح طلب در فضای مجازی منتشر شده است.