کد خبر: ۳۷۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۸

علم الهدی : امروز در آغوش مفاسد فرهنگی خانمان برانداز زندگی می کنیم

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: گناه و معصیتی که در سایه بی عفتی و بی حجابی ها زندگی مردم را به هم می زند، غیرقابل تحمل است.
ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: گناه و معصیتی که در سایه بی عفتی و بی حجابی ها زندگی مردم را به هم می زند، غیرقابل تحمل است.

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در جریان دیدار مردمی رییس قوه قضائیه در مشهد افزود: فضای مجازی ولنگار، عرصه جولان عناصر سودجو و افراد قدرت یاب شده و از طرف دیگر دشمن خارجی هم با همه قدرت در این عرصه جولان می دهد.

وی ادامه داد: در سایه نشر و توزیع مفاسد اخلاقی، شاهد فرهنگ آلوده ای هستیم که خانواده ها را به انقطاع و از بین رفتن تمام مودتها و وابستگی های عاطفی تهدید می کند و آمار طلاق در کشور موید این امر است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه گناه و معصیتی که در سایه بی عفتی و بی حجابی ها زندگی مردم را به هم می زند، غیرقابل تحمل است خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: شما رییس قوه قضائیه قهرمان، غیور و فسادستیز در مبارزات خود این نقطه فساد را نیز هدف قرار دهید.

وی افزود: عزیزان در قوه قضائیه با همان قدرتی که در عرصه مفاسد اقتصادی وارد شدند با فساد اخلاقی نیز بستیزند و جامعه ما را از مفاسدی که دین مداری و خانواده ها را به قربانگاه می برد نجات دهند.

علم الهدی ادامه داد: اگر توان دلاورانه قضایی در کنار اقدام دستگاه های اجرایی و کارگزاران امنیتی قرار گیرد، این دستگاه ها نیز یاری می شوند و اقدامات فساد ستیز در عرصه اخلاق به نتیجه می رسد.

مقابله قاطعانه با فساد نشان افتخار قوه قضائیه است

وی گفت: امروز قوه قضائیه با تمام بحران های گذشته خود در عمر انقلاب اسلامی متفاوت است، قوه قضائیه فقط به عنوان تشکیلات فصل خصومت در جامعه مطرح نیست بلکه مردم و به خصوص اقشار آسیب پذیر به این قوه به چشم جریان قاطع خدوم در عرصه مسائل اجتماعی و مقابله با فساد نگاه می کنند و مردم آسیب پذیر بواسطه این خدمات از تجاوزات در امان قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دخالتهای ارزشمند و متعهدانه رییس قوه قضائیه در امور اجتماعی و حرکت مبارزاتی پیروزمندانه و قاطع در مقابله با فساد، موجب به دست آمدن مدال افتخار قوه قضائیه و دستگاه قضا در جامعه شده است، این نشان موجب آبرومندی جریان قضاوت در جهان و میان امت اسلامی شده است.

وی ادامه داد: مردمی که از رانت خواری و ویژه خواری افراد خاص رنج می بردند و افرادی که حقوق خود را در پای عناصر زیاده خواه از بین رفته و پایمال می بینند امروز امیدوارانه به این قوه می نگرند، چون حقوقشان تامین شده و از چنگ عناصر زیاده طلب تا اندازه‌ای نجات پیدا کرده‌اند و زندگانی آنها در کشور از امنیت قابل توجهی برخوردار شده است.

درخواست برای تاسیس سه مجتمع قضایی ویژه حاشیه شهر و زائران در مشهد

علم الهدی خواستار توجه ویژه قوه قضائیه به این استان شد و گفت: امروز علاوه بر حاشیه شهر مشهد در نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه نیز دچار پدیده حاشیه نشینی شده ایم.

وی افزود: مشهد با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین شاید بزرگترین جمعیت حاشیه شهری در کشور را دارد که بخشی شامل افغانستانی های مهاجر مقیم این کلانشهر است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: بخش دیگری از حاشیه شهر مشهد بواسطه وجود افراد بی هویت، بی ملیت و بدون شناسنامه به نام "چلوها" آلوده شده است، فرزندان این اقشار فاقد شناسنامه از کسب علم و تحصیل محروم مانده و انواع مفاسد اجتماعی را در این منطقه رواج داده اند.

وی گفت: بقیه افراد حاشیه نشین مشهد نیز مهاجران شهرهای دیگر هستند که در این منطقه حضور دارند و باید برای آنان برنامه ریزی کرد.

علم الهدی افزود: اکنون با همراهی سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمیته امداد و آستان قدس رضوی قدم های خوبی برداشته شده و امنیت در منطقه تامین شده، اقدامات انحرافی جریانات تکفیری در حاشیه شهر مهار شده و از نظر محرومیت زدایی نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بواسطه وجود اراذل و اوباش و رشد انحرافات اخلاقی در حاشیه شهر مشهد نیازمند امکانات قضایی خاص و ویژه هستیم لذا شایسته است ۲ مجتمع قضایی در حاشیه این شهر ایجاد شود تا بتواند با فعالیت دستگاه های امنیتی و قضایی مشکلات مختلف حاشیه شهر را برطرف نماید.

امام جمعه مشهد گفت: مشهد در سال ۹۸ بیش از ۳۲ میلیون زائر داخلی و پنج میلیون زائر خارجی داشته است لذا این شهر دارای مسائل مختلف و موقعیتهای نامساعدی می باشد، با وجود عوامل سوء استفاده گر در این شهر، سارقان و عناصر ضد اخلاق که از موقعیت مسافرپذیری شهر سوء استفاده می کنند، لازم است یک واحد قضایی مخصوص زائران نیز در این شهر تاسیس شود.