کد خبر: ۳۹۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۵

رژیم صهیونیستی در باکو مرکز امنیت سایبری دایر می‌کند!

در جریان سفر رشاد نبی اف، وزیر توسعه دیجیتال و امور حمل و نقل جمهوری آذربایجان به فلسطین اشغالی، توافق نامه ای میان سازمان امنیت الکترونیکی این وزارتخانه  و دانشگاه " تکنیون" “Technion” رژیم صهیونیستی امضاء شد. 
 براساس این توافق نامه "مرکز امنیت سایبری جمهوری آذربایجان" طی سه سال آینده ، بیش از هزار نفر را آموزش خواهد داد. آموزش ها در این مرکز را اساتید و معلمان دانشگاه تکنیون" "Technion” رژیم صهیونیستی به عهده خواهند داشت و به زودی جذب افراد به دوره های این مرکز شروع خواهد شد و مدرک این دانشگاه به فارغ التحصیلان داده خواهد شد.

اوری سیوان، رییس این دانشگاه رژیم صهیونیستی از برقرار شدن این همکاری ابراز خشنودی کرد و گفت این طرح برای امنیت اطلاعاتی جمهوری آذربایجان خیلی ضروری است! و کارشناسانی که در این مرکز تربیت خواهند شد، نه تنها در جمهوری آذربایجان بلکه در کل منطقه به توسعه کمک خواهند کرد!

همچنین به گزارش آذرتاج، وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان در سفر به اسراییل ، توافق نامه ای را نیز با مراو میچائلی ، "وزیر امنیت راه ها و حمل و نقل" اسراییل امضاء کرد. این توافق نامه سفرهای شهروندان دو طرف را تسهیل خواهد کرد.

رشاد نبی اف با کنستانتین یوئل رازوزوف، وزیر گردشگری اسراییل و رییس اسراییلی کمیسیون مشترک جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی نیز دیدار کرد. رازوزوف بخاطر دایر شدن نمایندگی تجاری و گردشگری جمهوری آذربایجان در اسراییل تشکر و بر اهمیت "دالان زنگزور" و ظرفیت های گردشگری قراباغ تاکید کرد!

رشاد نبی اف با درور بین، مدیر اجرایی سازمان امور دیجیتال اسراییل نیز دیدار و درباره مفاهیم "پوشش ابری حکومت" و "دولت الکترونیک" گفتگو کرد و طرف اسراییلی نیز تجارب خود در این زمینه را به اطلاع مقام آذربایجانی رساند.

در دیدار رشاد نبی اف با اوری اورون، مدیر سازمان فضایی اسراییل نیز درباره خدمت رسانی ماهواره "آذرکاسموس" جمهوری آذربایجان به شرکت های اسراییلی در حوزه های اروپا و غرب آسیا و آفریقا گفتگو شد. در این دیدار درباره همکاری های جمهوری آذربایجان با مراکز علمی فضایی اسراییل گفتگو و شرکت هایی اسراییلی به نمایشگاه بین المللی در حاشیه همایش بین المللی فضا در باکو که در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد، دعوت شدند.