کد خبر: ۳۹۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۱

تلویزیون باز هم لیگ برتر انگلیس را پخش نمی‌کند!

در دومین روز از پخش مسابقات فوتبال، تلویزیون قید پخش بازی‌های لیگ برتر انگلیس را زده است.
فرارو: هفته نخست رقابت‌های فوتبال در تعدادی از لیگ‌های معتبر اروپایی شروع شده و تلویزیون هم مطابق با سال‌های گذشته، پخش این رقابت‌ها را روی آنتن برده است. با این حال، برخلاف تصور، صداوسیما در روز نخست پخش زنده، هیچ دیداری از لیگ برتر انگلیس را پخش نکرد.

روز گذشته، شنبه، برخلاف اعلام اولیه در کنداکتور شبکه سه و ورزش، دیدار‌های لیورپول با فولام و تاتنهام با ساوتهمپتون پخش زنده نشد تا به جایش یکی دو بازی از لیگ آلمان که اعلام قبلی نشده بود روی آنتن برود. چنین تصمیمی از سوی تلویزیون در حالی گرفته شد که به صورت زیرنویس اعلام شد که مخاطبان شبکه ورزش می‌توانند یکی دو بازی لیگ برتر انگلیس را از سایت اینترنتی این شبکه در تلوبیون دنبال کنند


این رویه امروز، یکشنبه، هم تداوم دارد؛ درحالی که دو تیم شهر منچستر، یعنی یونایتد وسیتی بازی‌های حساسی در لیگ برتر انگلیس دارند، تلویزیون بیخیال پخش زنده آن‌ها شده و قرار است دو بازی از بوندس‌لیگا را به صورت زنده پخش کند! هنوز به طور رسمی دلیل چنین تصمیمی اعلام نشده، ولی با توجه به رخداد‌های مشابه می‌توان برایش یکی دو دلیل جست؛ به گزارش فرارو، اولین مورد می‌تواند عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی لیگ برتر انگلیس باشد که رقمی بسیار گران است و دومی هم بسته شدن کانال‌های غیررسمی که پیش‌تر تلویزیون از طریق آن‌ها بازی‌ها را پوشش می‌داد. هرچه که باشد، اما بعید است این رویه تداوم زیادی داشته باشد، چون علاقمندان به لیگ برتر انگلیس تعدادشان آن قدر هست که تلویزیون نتواند به سادگی از کنار پخش زنده این بازی‌ها عبور کند. ضمن اینکه استقبال گسترده از پخش این بازی‌ها می‌تواند روی تعرفه آگهی تلویزیون هم تاثیر قابل ملاحظه‌ای بگذارد!