کد خبر: ۳۹۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۶

رئیسی در کرمان: اینجا بهشت معادن ایران است / با وجود این ظرفیت‌ها ، بیکاری معنی ندارد

فارس نوشت: رئیس جمهور گفت: دولت خود را نسبت به رفع چهره فقر و محرومیت از چهره استان کرمان مصمم می‌داند.

سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در بدو ورود به استان کرمان در فرودگاه کرمان اظهارداشت: عرض سلام و ادب احترام دارم به مردم استان کرمان، توفیقی است برای بنده و همکارام که حسن ختام سفرهای استانی ما استان کرمان است و امیدواریم که در این سفر آنچه که خ,است مردم عزیزمان در این استان است را بتوانیم دنبال کنیم، بررسی‌هایی قبلا انجام شده و نسبت به مشکلات و برخی از کمبودها که دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: استان کرمان مهد مردان و زنان فرهیخته‌ای است که از شعرا، ادبا، هنرمندان و سیاسیون و چهره‌های برجسته علمی در این استان را می‌توانیم از آنها یاد کنیم که نماد مقاومت شهید سلیمانی است که افتخاری است نه فقط برای کرمان و کرمانی‌ها که برای جهان و اسلام که رهبری از آن به عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد کردند که هموراه باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

رئیس جمهور افزود: استان کرمان با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۹ هزار و جانباز و ایثارگر به عنوان یکی از محورهای حقیقتا مقاومت که به حقیقت و راستی اینجا را به عنوان پایتخت مقاومت نامیدند، هم چهره شهید سلیمانی و هم سرداران سرافرازی که در استان کرمان داشتیم و ایفای نقش کرمانی‌هادر تمام صحنه‌ها به ویژه دفاع مقدس مورد توجه است.

رئیسی ادامه داد: استان کرمان ظرفیت‌های بسیاری دارد هم کشاورزی و باغداری و هم ظرفیت معدنی دارد که اینجا به عنوان بهشت معادن ایران نامگذاری کردند هم ظرفیت بسیار گسترده ای در گردشگری دارد و از همه مهمتر ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و تحصیلکرده در استان کرمان دارد، ۱۰۰ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی دارد که ظرفیت های بزرگی است که با وجود این ظرفیت‌ها بیکاری در استان کرمان معنی و مفهومی ندارد.

وی اظهار کرد: فقر و محرومیتی که امروز در استان کرمان به ویژه در جنوب استان داریم این واقعا زیبنده نیست و دولت مصمم است هم در تکمیل پروزه‌های نیمه تمامی که مردم را رنج می‌دهد و هم در چهره فقر و محرومیت که چهره زیبای استان را بد جلوه می‌دهد، دولت خود را نسبت به رفع چهره فقر و محرومیت از چهره استان کرمان مصمم می‌داند.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت هرجا موفقیتی داشته با کمک مردم بوده است، مشارکت در حوزه سرمایه‌گذاری به ویژه در جنوب استان بسیاراهمیت دارد، زمینه برای سرمایه‌گذاری است که باید از آن استفاده کرد شراکت مردم در معادن به نحوی که بتوان مشکلات مردم را به نفع مردم برطرف کرد.

وی بیان کرد: در مجموع با نظرخواهی از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان و ... برنامه‌ای به عنوان مصوبات برای استان کرمان پیش بینی کردیم که نهایی شدن این برنامه در گرو جلسه شورای اداری است که اعلام خواهد شد و بعد از نهایی شدن تمام تلاش خودمان را در مرکز و استان برای اجرای این مصولات خواهیم کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: جا داشت به همه شهرستان‌ها سر بزنم وظیفه بنده بود به عنوان ادای احترام نسبت به مردم و خانواده شهدا لکن شرایط امروز اجازه نمی‌دهد انشاءالله در فرصت دیگری بتوانم سر بزنم اینبار سفر ما دو روزه خواهد بود.