کد خبر: ۳۹۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۲

مطهری : مرحوم هاشمی راهی را باز کرد که می‌شود با وجود ولایت فقیه، اظهارنظر کرد/ او معتقد بود اگر آزادی بیان نباشد، انقلاب شکست می خورد

نایب رئیس سابق مجلس گفت : مکاتبات مرحوم هاشمی رفسنجانی با صدام نشان می‌دهد که او با صدام هم تعامل داشت و بر او اثر گذاشت.
نایب رئیس سابق مجلس گفت : مکاتبات مرحوم هاشمی رفسنجانی با صدام نشان می‌دهد که او با صدام هم تعامل داشت و بر او اثر گذاشت. 

علی مطهری فرزند شهید مطهری در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات سال ۷۸ مرحوم هاشمی گفت: آقای هاشمی زمانی که از زندان آزاد شد به همراه پدر به دیدار ایشان رفتیم، از آن تاریخ مرحوم هاشمی متوجه شد که در مرکز انقلاب حضور دارد.

وی تصریح کرد: از روش کاری مرحوم ‌هاشمی می‌توانیم چند درس بگیریم. اول آنکه می‌توان با مذاکره، مکاتبه و تعامل با دنیا کار انجام داد بنابراین نباید خط‌کشی‌ها صورت بگیرد. نباید هر کس در کشور را بلافاصله نقطه مقابل خود قرار دهیم و آن را دشمن به حساب بیاوریم.

مطهری افزود: مکاتبات مرحوم هاشمی رفسنجانی با صدام نشان می‌دهد که او با صدام هم تعامل داشت و بر او اثر گذاشت.

وی افزود: یادم می‌آید آقای لاریجانی زمانی که با خاویر سولانا دیدار می‌کرد گفت ما از دیدار با یکدیگر تاثیر می‌گرفتیم و این من را به یاد روابط آقای هاشمی با پادشاه عربستان انداخت، که چقدر این روابط مثبت و سازنده پیش رفت.

مطهری گفت: مرحوم هاشمی راهی را باز کرد که می‌شود با وجود ولایت فقیه، اظهارنظر کرد. یعنی اگر کسی نظری متفاوت با نظام دارد می‌توان با احترام آن را بیان کرد.

وی افزود: این درس خوبی است که عده‌ای فکر نکنند ولایت فقیه یعنی یک نفر فکر می‌کند و مابقی عمل می‌کنند، خیر به این ترتیب نیست بلکه بقیه هم می‌توانند فکر کنند و اظهارنظر کنند.

مطهری گفت: ایشان معتقد بود اگر آزادی بیان نباشد انقلاب با شکست مواجه می‌شود البته مرحوم هاشمی رفسنجانی ترسی از شکست انقلاب نداشت کما اینکه بیست روز بعد از انقلاب از شکست انقلاب، می‌گوید. در حال حاضر عده‌ای به دلیل آزادی بیان و اظهار نظر در زندان هستند، مگر هر کسی که مخالف باشد را باید بازداشت کرد؟

او در پایان گفت: امیدوارم برجام به نتیجه برسد و با آن بازی نکنیم و دوباره بهانه‌ای برای خروج آمریکا مطرح نکنیم.