کد خبر: ۳۹۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۳۸

چگونگی رفتار با دختران در موسسات امام موسی صدر

شیعه نیوز نوشت: سیده ربابه صدر، خواهر امام موسی صدر در یک گفت و گوی ویدئویی چگونگی رفتار با دختران و آموزش دین را در موسسات امام موسی صدر تشریح می کند.

سیده ربابه صدر: نمی خواهیم نفرت بگیرند ….ما خیلی با لطافت خیلی با نرمش و محبت و دوستی کم کم پیش می بریم که حجاب را دوست داشته باشند. ما درس دین را خیلی با ظرافت می دهیم. قصه های قشنگ می گوییم، زحمت می کشیم، جمع آوری می کنیم، می نویسیم، ترجمه می کنیم. اغلب درس دین ما انسان دوستی است. اذیت نکردن است، احترام به بزرگ است، کمک به فقیر، کمک به بیمار است.

سیده ربابه صدر، خواهر امام موسی صدر در یک گفت و گوی ویدئویی چگونگی رفتار با دختران و آموزش دین را در موسسات امام موسی صدر تشریح می کند.

در این ویدئو می شنویم:

اغلب اینها از مجموعه خانواده هایی می آیند که در اصل آنها التزام دینی دارند. محیطی که زندگی می کنند محیط متدینی هست. اینها در حالی بزرگ می شوند، می بینند افرادی که در اطراف آنها هستند با حجابند، متدینند. اما این معنی اش این نیست که همه آنها با حجاب می شوند. ما خیلی با لطافت خیلی با نرمش و محبت و دوستی کم کم پیش می بریم که حجاب را دوست داشته باشند.

ما درس دین را خیلی با ظرافت می دهیم. قصه های قشنگ می گوییم، زحمت می کشیم، جمع آوری می کنیم، می نویسیم، ترجمه می کنیم. اغلب درس دین ما انسان دوستی است. اذیت نکردن است، احترام به بزرگ است، کمک به فقیر، کمک به بیمار است.

در این موسسه می آیند و می روند و رفتار ما و معلمشان را با مردم می بینند. در نتیجه یک سلوک عملی در واقع برای دخترها هست. یک وقتی اگر حجاب از سرش در آمد، کتکش نمی زنیم. دعوا نمی کنیم، آبرویش را نمی بریم. از این کارها اصلا نمی کنیم، خیلی با نرمی و محبت جبران می کنیم. ولی کار اسانی نیست. تعریفش آسان است، اما عملا خیلی دقت لازم دارد. ما الان ۲۰۲۲ هستیم. خیلی فرق دارد، رفتار با دخترها تا ده سال پیش. مثلا در گذشته دختران نوجوان، سن ۱۷ یا ۱۸ ساله محسوب می شدند، حالا دختر ۸ ساله عین کارهای دختر ۱۲ ساله است می خواهد همان کارها را کند، خودش را درست کند، می خواهد روسری اش را بردارد. به دلیل سوشیال مدیا و فیلم و امثال آن در لبنان و کنترل هم در خانه ها کم هست. پس کار سخت است. اگر خدا و اهل بیت کمک نکنند کار سخت و تلخ است. ما نمی توانیم با شدت برخورد کنیم و با آرامی خودمان را می خوریم.

بعضی بچه ها خارج از مدرسه حجاب را بر می دارند اما چیزی نمی گوییم، برخورد نمی کنیم. از این حرفها نیست. نمی خواهیم نفرت بگیرند.