کد خبر: ۴۰۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۸

نماینده مجلس: دولت رئیسی هم باید در سیاست‌هایش تجدیدنظر کند، هم در کابینه

سیدکریم حسینی نماینده مجلس: ما طی ۱۵ ماهی که از عمر دولت سپری شده مشاهده کردیم که برخی از وزرا نتوانستند به‌خوبی با دولت و شخص رئیس‌جمهور در اجرای برنامه‌ها همراهی کنند.
ایلنا: سیدکریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که «با توجه به روند افزایشی انتقادات نسبت به عملکرد دولت طی ماه‌های گذشته، آیا دولت به اصلاحات جدی در کابینه و سیاست‌ها نیاز ندارد؟»، گفت: دولت در ابتدای کار خود شروع خوبی داشت و اعتقاد داریم که کار‌های خوبی را هم شروع کرد، اما قطعا در هر فرآیندی ممکن است یک سری اشکالات هم در روش‌ها و هم در نحوه کار افراد وجود داشته باشد یا پدید آید.

بخش‌هایی از گفت و گوی حسینی را در ادامه می‌خوانید:

*ما طی ۱۵ ماهی که از عمر دولت سپری شده مشاهده کردیم که برخی از وزرا نتوانستند به‌خوبی با دولت و شخص رئیس‌جمهور در اجرای برنامه‌ها همراهی کنند.

*وی ادامه داد: اگر هم نارضایتی و یا ایراداتی به دولت وجود داشت به ویژه در مجلس، در وزارتخانه‌هایی بود که باید معیشت مردم و اقتصاد کشور را در اولویت اول قرار دهند.

*برای مثال در حوزه اشتغال انتظار در اولویت قرار دادن این حوزه و برطرف کردن و کاهش مشکلات مردم بود، اما دیدیم گام‌هایی برداشته نشد به ویژه در وزارتخانه‌های تخصصی و این مورد اعتراض نمایندگان مجلس هم قرار گرفت کمااینکه شما مشاهده می‌کنید الان سوالات و طرح‌های استیضاحی که وجود دارد بابت همین موضوعات و ایرادات است.

*آن چیزی که از دولت انتظار می‌رود و مردم انتظار دارند در اولویت قرار دادن این مطالب است که مورد مطالبه و توجه مقام معظم رهبری بوده مانند بحث معیشت و اقتصاد و قطعا در کنار آن مسائل فرهنگ جامعه.

*این‌ها موادی بود که از روز اول توسط حضرت آقا مطرح شد، اما دولت به شکل عملی و در بحث اقداماتی که باید صورت دهد در این دو سه مقوله عملکرد قابل دفاعی نداشت.

*قطعا انتظار همه ما این است که در سال دوم دولت که تا الان سه ماه از آن گذشته است این ایرادات را برطرف کنند.

*اشکلات و ایراداتی که در کار دولت وجود دارد به هر دو جنبه کار یعنی هم سیاستگذاری و شیوه مدیریت و هم کادر مدیریتی باز می‌گردد، لذا هم نیاز است که تجدیدنظری در سیاست‌ها انجام شود و هم تغییرات در کابینه.

*در بحث کابینه خوشبختانه ۲ تغییر تاکنون انجام شده که امید است منجر به بهبود روند کار‌ها شود، اما هنوز ایراداتی که به وزارت صمت وارد بود همچنان پابرجاست و ما انتظار داریم که دولت اصلاحات خود را در این بخش هم انجام دهد.

*اعتقاد من این نیست که با تغییر وزیر مشکلات در حوزه وزارت بهداشت برطرف خواهد شد. در حوزه وزارت بهداشت و درمان ما به اصلاح امور، تغییر فرآیند‌ها و تغییر برخی از مدیریت‌ها در بدنه این وزارتخانه نیاز داریم که سوالات، مطالبات و مباحث نظارتی که نسبت به وزیر بهداشت وجود دارد پاسخ داده شود. این موارد را می‌شود ترمیم کرد و می‌توان با اجرای برخی از برنامه‌ها برطرف کرد.

*البته ما انتظار داریم که وزارت بهداشت هم به صورت کلامی و هم در عملکرد از مردم به دلیل بحث دارو و مشکلات به وجود آمده عذرخواهی کند چراکه واقعا فشاری که به مردم در تامین دارو وارد شده قابل توجیه نیست.

*اما درخصوص وزرایی که ممکن است در نوبت تغییر باشند شاید باز هم یکی از اولین گزینه‌ها وزارت صمت باشد که با توجه به عدم بهبود در شیوه پیشبرد کار‌ها و تداوم مشکلات باعث می‌شود دغدغه‌ها و انتقادات همچنان به قوت خود باقی بماند؛ شاید باردیگر مجلس به این نتیجه برسد که نسبت به وزیر صمت تصمیم متفاوتی اتخاذ کند.

*به عقیده من اگر امور این وزارتخانه اصلاح نشود، استیضاح وزیر صمت می‌تواند دوباره مطرح شود، در بحث خودرو هنوز چیزی که انتظار می‌رفت صورت نگرفته است و تا الان فقط بازی با کلمات در حوزه واردات خودرو صورت گرفته است.