کد خبر: ۴۰۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۷

امام جمعه قزوین: گل‌های زیادی به آمریکا زده‌ایم/ یزید به خیال خود، فکر می‌کرد پیروز شده / تمدن آمریکایی، توحش است

آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: ما در زمین واقعی بازی، گل‌های زیادی به آمریکا زده‌ایم که یکی از آن‌ها حرکت بزرگ و باشکوه اربعین است.

ایرنا: آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: دست راهداران جهادی خدمت رسان به زائران اربعین را می‌بوسیم و قدردان این عزیزان هستیم که کوشش‌های فراوانی کرده و سختی‌های فراوانی را متحمل شده اند.

وی با بیان اینکه راهداران نیز در شکل گیری حرکت بزرگ اربعین حسینی (ع) به ایفای نقش پرداختند، گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین برگ زرینی را برای ما در تاریخ ثبت کرده و نمایشگر وحدت و انسجام و عزت و شکوه شیعیان و مسلمانان بوده است.

امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه به برکت ایمان و محبتی که از ائمه اطهار (ع) در دل داریم در زمین‌های حقیقی، گل‌های زیادی به آمریکا زده ایم، گفت: حرکت بزرگ و باشکوه اربعین گل حقیقی است که ما به آمریکا زده ایم. مقصد مسیر اربعین از کوچه پس کوچه‌های روستاها و شهرهای این مملکت عبور می‌کند و مانند نهرها به یک اقیانوس می‌رسد که البته به کربلا فقط ختم نمی‌شود و تا آزادی قدس تداوم می‌یابد. حرکت اربعین تا افول مدعیان تمدن تداوم خواهد داشت.

آیت الله عابدینی گفت: تمدن آمریکایی، فحاشی و انسان‌ها را آتش زدن بوده که در اصل توحش است و امیدواریم حرکت شکل گرفته در اربعین این توحش را از میان بردارد.

وی با تبریک میلاد حضرت زینب (ع)، گفت: یزید به خیال خود فکر می‌کرد پیروز شده، اما حضرت زینب با روشنگری‌های خود به او و هم پیمانانش فهماند که شکست سختی خورده است.