کد خبر: ۴۰۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۲

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه: در مدت اعتراضات پلیس و بسیج، اجازه برخورد با اسلحه نداشتند/ اعتصابات سراسری شکست خورد

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به اینکه در اوج تجمعات تنها ۵۰ هزار نفر به خیابان آمدند، گفت: مردم نشان دادند اگرچه از برخی کاستی‌ها ناراضی هستند، اما گوششان بدهکار حرف‌های دشمن نخواهد بود؛ هر چه دشمن بزرگتر و گردن کلفت‌تر باشد، موقعی که ما بر آن‌ها پیروز می‌شویم مقتدرتریم.
ایلنا: سردار حسین نجات، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه در همایش «حکمرانی تأمین‌اجتماعی، پدافندشناختی و امید به آینده»، درباره وقایع اخیر کشور گفت: در دو ماه گذشته به بهانه فوت مهسا امینی که در آن موضوع هم معلوم شد پلیس مقصر نیست؛ یک محور بزرگ رسانه‌ای با مشارکت انگلیس و عربستان شب و روز تلاش کردند تا مردم را به مقابله با جمهوری اسلامی به خیابان دعوت کنند، جبهه سیاسی هم با محوریت آمریکا تلاش کرد جمهوری اسلامی را محکوم کند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن برای تحت فشار قرار دادن ایران دنبال بهانه است، ابراز داشت: در آمریکا سالانه هزاران نفر بی‌گناه به دست پلیس کشته می‌شوند. در مدت اعتراضات از برادران بسیجی ما تعدادی شهید شدند و تعداد زیادی هم زخمی دادیم، اما هیچ جا پلیس و بسیج، اجازه برخورد با اسلحه نداشتند. مشکل دشمن این‌ها نیست، مشکل خود جمهوری اسلامی است.

او با بیان اینکه برنامه ۱۴۰۱ این بود که بر بستر نارضایتی مردم سوار شوند و بتوانند یک جنبش اجتماعی دیگر ایجاد کنند، عنوان کرد: در یکی از کشورهای عربی، یک محوری با حضور امریکا، اسرائیل و انگلیس تشکیل شد و می‌خواستند از مهرماه در دانشگاه و مدارس این کار را شروع کنند و برآوردشان این بود که حجاب تبدیل به یک چالش جدی می‌شود، پس از آن ایران اینترنشنال محور کار آنها شد و به بهانه فوتی که اثبات نشد پلیس مقصر است، افرادی را به خیابان کشاندند.

نجات با اشاره به اینکه در اوج تجمعات تنها ۵۰ هزار نفر به خیابان آمدند، گفت: مردم نشان دادند اگرچه از برخی کاستی‌ها ناراضی هستند، اما گوششان بدهکار حرف‌های دشمن نخواهد بود؛ هر چه دشمن بزرگتر و گردن کلفت‌تر باشد، موقعی که ما بر آن‌ها پیروز می‌شویم مقتدرتریم. وی افزود: برنامه دشمنان این بود که این اغتشاشات خیابانی را به اعتصابات سراسری متصل کنند که بازاری‌ها، اصناف، کارگران و اقشار مختلف با هوشمندی با این دسیسه دشمن همراهی نکردند و این برنامه شکست خورد.