کد خبر: ۴۰۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۴

جانشین سپاه پاسداران: دفاع از نظام و محرومیت‌زدایی ۲ وجه ماموریت‌های سپاه است

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رفع فقر و محرومیت‌زدایی ماموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، علاوه بر این سپاه برای مقابله با تحرکات خارج از مرزها که امنیت داخلی را تهدید می‌کند نیز پای کار است.
ایسنا: سردار علی فدوی امروز ۱۰ آذر در آیین افتتاح پروژه‌های بسیج‌سازندگی استان قزوین در شهرستان آبیک اظهار کرد: خداوند به مردم عالم شیرینی و حلاوت حکومت دینی را خواهد چشاند اما شرط آن خواست مردم است تا مقدمات ظهور را فراهم کنند و روز ظهور روزی است که خداوند قدرت و اقتدار خود را به مردم نشان می‌دهد و مردم تحقق وعده‌ خدا را می‌بینند.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حدیثی خوانده‌ایم که اگر کل عبادات ۱۰ مورد باشد خدمت به مردم ۹ مورد آن است. نماز، روزه، جهاد و حج همه یک طرف و خدمت به مردم در طرف دیگر است در واقع خدایی که خالق ماست خدمت‌کننده به بندگان را گرامی داشته است.

وی عنوان کرد: امسال چهل‌و چهارمین سال انقلاب اسلامی است اما خیلی از مسائل انجام نشده و هنوز هم نواقصی وجود دارد. یکی از بزرگترین پروژه‌های در حال انجام کشور در حوزه آب است که توسط مردم، بسیجیان و جهادگران در حال انجام است تا کاری اصولی ‌با رعایت مقررات و موازین مهندسی به‌درستی به بهره‌برداری برسد.

سردار فدوی تصریح کرد: رفع فقر و محرومیت‌زدایی ماموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، علاوه بر این سپاه در پاسداری از مرزها و مقابله با تحرکات خارج از مرزها که امنیت داخلی را تهدید می‌کند نیز پای کار است.

وی افزود: خیلی از گرفتاری‌هایی که در داخل کشور وجود دارد زیبنده نظام اسلامی نیست، آیات قرآن کریم تمام وجوه زندگی بشر را عنوان کرده و خدا برای مردم کم نگذاشته است، اما مهم عمل کردن به آن آیات است.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائل مبتلابه مردم دنیا، مسائل اقتصادی است اما اگر طبق قاعده‌های قرآن عمل کنیم در این عرصه مهم هم موفق خواهیم بود. آب، جاده و خانه موضوعاتی است که مردم با آن درگیرند و باید با همراهی متخصصان توانمند و مدیریت و پشتیبانی مسئولان در جهت رفع آنها اقدام کرد. 

این مسئول در پایان گفت: قرارگاه خاتم متولی پروژه‌های بزرگی همچون سدها، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها است و طرح‌های کوچکتر محلی که بُعد ملی ندارد توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی استان‌ها و نیروهای‌ داوطلب انجام می‌شود.

بسیج سازندگی کاری را زمین نمی‌گذارد

سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج)، نیز در این مراسم اظهار کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استان قزوین مسئولیت اجرای ۲۴ پروژه را بر عهده دارد. خوشبختانه از این تعداد ۱۱ مورد به بسیج سازندگی استان قزوین سپرده شده است که تاکنون با همت جهادگران سازندگی استان ۹ پروژه زودتر از موعد انجام شده و آماده بهره‌برداری است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ خدمت بی‌منت به مردم عمومی شده است و اگر در دوردست‌ها کاری بر زمین مانده سپاه با افتخار می‌پذیرید ضمن اینکه بسیج سازندگی رقیب هیچ پیمانکار و یا بخش خصوصی نیست.

رفیعی در پایان بیان کرد: بسیج مثل همیشه پیش‌قراول و فدایی ملت است و آمادگی دارد سخت‌ترین کارها را به بهترین شکل و بهترین کیفیت ارائه دهد و ما خرسندیم که به تمام وعده‌هایی که به مردم دادیم جلوتر از زمان عمل کردیم.