کد خبر: ۴۰۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۷

رابرت مالی: سیاست واقعی آمریکا در قبال ایران بین «دیپلماسی» و «پلن بی» است / باب دیپلماسی با ایران باز است اما به دلیل درخواست‌های فرابرجامی، ارسال پهپاد به روسیه، تهدید و بازداشت آمریکایی‌ها رسیدن به توافق در اولویت نیست

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار این ادعا که "باب دیپلماسی با ایران باز است"، مدعی شد که سیاست واقعی واشتگتن چیزی بین «دیپلماسی» و «پلن بی»(طرح جایگزین) است.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار این ادعا که "باب دیپلماسی با ایران باز است"، مدعی شد که سیاست واقعی واشتگتن چیزی بین «دیپلماسی» و «پلن بی»(طرح جایگزین) است.

 «رابرت مالی» روز شنبه این مطلب را در اجلاس "گفتگوی مدیترانه" در رم مطرح و ادعا کرد: دیپلماسی هنوز راهی برای پرداختن به مسائل ایران است؛ اما این کشور در ماه اوت با طرح درخواست های خارج از موضوع، پیشنهاد احیای توافق هسته ای را نپذیرفت.

وی سپس ادعا کرد: سیاست واقعی آمریکا در قبال ایران جایی بین «دیپلماسی» و «پلن بی» است. هیچ سیاست سیاه و سفیدی وجود ندارد.

نماینده ویژه آمریکا در این نشست مدعی شد که باب دیپلماسی با ایران باز است اما به دلیل آنچه او انتخاب‌های ایران درباره درخواست‌های فرابرجامی، ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، تهدید و گروگان‌گیری آمریکایی‌ها نامید، رسیدن به توافق در اولویت کاخ سفید نیست.

مالی پیشتر هم ادعا کرده بود که توافق وین جزو اولویت‌های واشنگتن نیست و این کشور روی حوادث اخیر ایران متمرکز است. وی ادعا کرده بود: گفت وگوها متوقف شده و به بن‌بست رسیده‌ به همین دلیل دیگر در تمرکز ما نیستند.

مذاکره کننده ارشد آمریکا در گفت وگوهای غیرمستقیم با ایران مدعی شد: ایران طی دو ماه گذشته موضعی را اتخاذ کرد که با بازگشت به توافق در تناقض بود. وی ادعا کرد: آنها خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند که هیچ ارتباطی با برجام ندارد.