کد خبر: ۴۰۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۲

روایت روزنامه دولت از «پشت پرده ضدامنیتی» مسمومیت غذایی زنجیره‌ای و گسترده دانشجویان

روزنامه ایران در ستون «دیگه چه خبر» خود، مسمومیت زنجیره ای و گسترده دانشجویان در برخی دانشگاه های کشور را اقدامی «ضدامنیتی» برای التهاب آفرینی در آستانه ۱۶ آذر، روز دانشجو دانست.
روزنامه ایران در ستون «دیگه چه خبر» خود، مسمومیت زنجیره ای و گسترده دانشجویان در برخی دانشگاه های کشور را اقدامی «ضدامنیتی» برای التهاب آفرینی در آستانه ۱۶ آذر، روز دانشجو دانست.

خبر اول اینکه، یک هفته پس از بروز مسمومیت میان تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، تکرار این اتفاق در دو دانشگاه دیگر به این ماجرا ابعاد متفاوتی داد و احتمال وجود انگیزه‌های ضدامنیتی در پشت پرده آن را به عنوان ابزاری برای ناراضی‌سازی دانشجویان و ملتهب ساختن فضای دانشگاه‌ها آن هم در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو مطرح کرد. دانشگاه صنعتی اراک و دانشگاه خوارزمی کرج دو دانشگاهی بودند که کمتر از یک هفته پس از دانشگاه اصفهان با مسمومیت غذایی دانشجویان مواجه شدند.
به گزارش ایسنا، تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی چهارشنبه شب و پس از مصرف شام با علائمی مانند بدن درد و حالت تهوع به درمانگاه دانشگاه مراجعه کردند. اما تعدد دانشجویان مسموم شده سبب شد که آنها را به مراکز درمانی دیگری نیز ارجاع دهند. روابط عمومی دانشگاه خوارزمی روز پنجشنبه ضمن اعلام عادی شدن وضعیت به این نکته اشاره کرد که ‌اتوماسیون غذای دانشجویی نشان داده تعدادی از مراجعه‌کنندگان به درمانگاه از غذای دانشگاه استفاده نکرده بودند. بر این اساس رئیس کل دادگستری استان البرز نیز از صدور دستورات قضایی لازم برای بررسی علت و منشأ مسمومیت دانشجویان خبر داد. مسمومیت غذایی در دانشگاه‌ها که معمولاً توزیع غذای‌شان بر عهده شرکت‌های پیمانکار قرار دارد اگر چه مسبوق به سابقه است اما رایج و معمول نیست و با این حال یکی از مواردی است که براحتی می‌تواند فضای دانشگاه را ملتهب کند و در عین‌حال این توقع وجود دارد که نهادهای مسئول با نظارت دقیق‌تر از ادامه یافتن چنین وقایعی جلوگیری کنند.