کد خبر: ۴۰۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۱

۷۹ جایزه در کارنامه انیمیشن سمپاش ثبت شد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پویانمایی «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی با حضور در جشنواره‌های گوناگون توانسته ۷۹ جایزه در بخش‌های مختلف کسب کند.

پویانمایی «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی با حضور در جشنواره‌های گوناگون توانسته ۷۹ جایزه در بخش‌های مختلف کسب کند.

این انیمیشن از تازه‌ترین تولیدات کانون پرورش فکری است و در خلاصه داستان آن آمده: در ویرانشهری در آینده‌ای نامعلوم ارتشی به نام سمپاش‌ها بر شهر حکومت می‌کنند که رویش هر گونه گل و روییدنی ممنوع است. یکی از سربازان به واسطه پسرکی با گروهی که به طور پنهانی از گیاهان مراقبت می‌کند آشنا می‌شود.

تعدادی از مهمترین جوایز این پویانمایی موفق عبارتند از: برنده بهترین فیلم انیمیشن از جشنواره فیلم «ویت ویل» آمریکا، برنده بهترین فیلم از نهمین مسابقه «ریل هالو» آمریکا، برنده بهترین فیلم انیمیشن از جشنواره بین‌المللی فیلم «استیا» ایتالیا، برنده بهترین فیلم و برنده بهترین طراحی صدا فیلم کوتاه در جشنواره «تکت» صربستان، برنده بهترین جلوه‌های ویژه از جشنواره «همیلتون» کانادا، جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن از جشنواره «بی دو فست» اسپانیا، برنده جایزه بهترین انیمیشن و جایزه ویژه برای بهترین موسیقی فیلم از جشنواره «وتران» استرالیا و برنده بهترین فیلم کوتاه انیمیشن از جشنواره «اسکیپ توان» آمریکا.

انیمیشن ۹ دقیقه‌ای «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی در سال ۱۴۰۱ با تکنیک سه بعدی (۳D) برای گروه سنی هفت سال به بالا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه شده است.