کد خبر: ۴۰۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۹

حکیم خواستار استقرار نیروهای عراقی در مرز ایران و ترکیه شد

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر لزوم استقرار نیروهای عراقی در مرزهای ایران و ترکیه گفت که کشورش نباید به پایگاه و یا گذرگاهی برای تعرض به کشورهای همسایه تبدیل شود.

خبرآنلاین: رهبر جریان حکمت ملی عراق در اظهاراتی بر حفظ حاکمیت این کشور تاکید کرد.

 او گفت که نیروهای عراقی باید در مرهای ایران و ترکیه مستقر شوند و با گروه های موجود در اقلیم کردستان عراق باید همانند پناهندگان در اردوگاه های مشخص برخورد شود.

وی تاکید کرد که این گروه باید از مرزها دور شده و خلع سلاح شوند.

عمار حکیم خاطرنشان کرد که باید به قانون اساسی عراق پایبند باشیم و اجازه ندهیم که عراق به پایگاه و یا گذرگاهی برای تهدید کشورهای همسایه تبدیل شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین گفت که دولت عراق وظیفه دارد که از تعرض گروه های تروریستی به کشورهای همسایه ممانعت کند و کشورهای همسایه نیز باید در اقدامات خود برای تعقیب گروه های معارض با دولت مرکزی عراق هماهنگی داشته باشند.

پیش از این یک مسئول عراقی اعلام کرد که ایرانی‌ها به کشور عراق اسناد و مدارکی دادند که نشان می‌دهد از خاک این کشور علیه ایران استفاد می‌شود از جمله اینکه برخی مجموعه‌های کرد از خاک اقلیم کردستان به داخل ایران سلاح قاچاق می‌کنند.

این مسئول به سفر اخیر سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه به عراق اشاره کرد و گفت که سردار قاآنی در دیدار با مقامات عراقی موضعش درخصوص انجام عملیات زمینی در داخل خاک عراق و توقف فعالیت گروه های کرد که متهم به دست داشتن در ناآرامی های اخیر ایران هستند، روشن بود.

وی گفت که طرف عراقی به این نتیجه رسیده است که یگان های نظامی از ارتش و نیروهایی از مرزبانی خود را در مرزهایش با ایران به طول ۲۰۰ کیلومتر مستقر کند.

این مسئول عراقی گفت که ماموریت این نیروهای مستقر در مرز ایران و عراق ممانعت از فعالیت مجموعه‌های کرد علیه ایران است.