کد خبر: ۴۰۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۸

جنجال سرمربی سابق تیم ملی در بلژیک؛ ویلموتس را متوقف کنید!

مهر نوشت: مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به اظهاراتی که از طرف «روبرتو مارتینز» سرمربی بلژیک بعد از حذف از جام جهانی مطرح می‌شود واکنش تندی نشان داد.
مهر نوشت: مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به اظهاراتی که از طرف «روبرتو مارتینز» سرمربی بلژیک بعد از حذف از جام جهانی مطرح می‌شود واکنش تندی نشان داد.

باوجود گذشت چند روز از حذف تیم ملی فوتبال بلژیک از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، جنجال‌ها و حواشی این اتفاق همچنان در رسانه‌های ورزشی بلژیک ادامه دارد.

در این میان مارک ویلموتس به عنوان یکی از منتقدان «روبرتو مارتینز» سرمربی بلژیک نقش پررنگی در این ماجرا دارد. ویلموتس که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ سرمربی بلژیک بود، پس از آن مدتی در تیم‌های ملی ساحل عاج و ایران حضور داشت. البته تجربه او در این دو کشور دستاوردی به همراه نداشت و از این حیث یک مربی ناکام محسوب می‌شود.

ویلموتس در تازه‌ترین اظهاراتش، به صحبت‌هایی که از طرف مارتینز مطرح می‌شود، واکنش تندی نشان داد. «جسی دی‌پرتر» ایجنت روبرتو مارتینز در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی در تمام روزنامه‌ها داشته است.

ویلموتس گفت: شنیده‌ام که دی پرتر گفته است "مارتینز فدراسیون فوتبال را از دوران ماقبل تاریخ خارج کرد و آن را به قرن بیست و یکم آورد". دست از غر زدن بردارید. چطور می‌توانید چنین حرفی بزنید؟

سرمربی سابق تیم ملی بلژیک معتقد است حرفه‌ای شدن فوتبال این کشور از زمانی که او در تیم ملی بلژیک دستیار بود، شروع شد. ویلموتس گفت: حرفه‌ای شدن در سال ۲۰۱۱ زمانی که استیون مارتینز رئیس بود، آغاز شد. من به عنوان مربی، کمک کردم تا تیم ملی به سطح باشگاه‌هایی مانند منچسترسیتی و یونایتد برسد. ما همه چیز را بهتر کردیم.

ویلموتس در ادامه دستاوردها و پیشرفت بلژیک با حضور مارتینز را بسیار اندک دانست و گفت: با بازیکنانی که تجربه بسیار بیشتری داشتند و حتی برای دریافت توپ طلا رقابت می‌کردند، انتظار بیشتری از این تیم می‌رفت.

این اظهارات اما از سوی منتقدان ویلموتس بی پاسخ نمانده است. «جوزف آلینز» رئیس سابق کورتریک، پس از اظهارات مارک ویلموتس در مورد روبرتو مارتینز به عنوان سرمربی شیاطین سرخ، پاسخ او را داد.

جوزف گفت: مارک ویلموتس احساس می‌کند که زمان وارد کردن فشار فرا رسیده است. او چه کاری انجام داده است؟ پس از رفتن لیکنز، او -به عنوان سرمربی بلژیک- یک فرصت منحصر به فرد داشت. چیزی که او علاقه داشت این بود که گران‌ترین هتل‌ها را برای تیم رزرو کند. لطفاً مارک را متوقف کنید.

وی سپس کارنامه کاری ویلموتس بعد از حضور در تیم ملی بلژیک از جمله حضور در ایران و ساحل عاج را زیر سوال برد و با کنایه اعلام کرد که ویلموتس بعد از کار در بلژیک، در سایر تیم‌ها اخراج پشت اخراج را تجربه کرده است!