کد خبر: ۴۰۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۴

فعالیت موج بارشی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اصفهان/بارش برف در مناطق سردسیر

موج بارشی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از سمت نواحی جنوبی استان وارد می شود که بارش پراکنده با فعالیت این موج در مناطق جنوب و غرب استان انتظار می رود ضمن اینکه بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
موج بارشی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از سمت نواحی جنوبی استان وارد می شود که بارش پراکنده با فعالیت این موج در مناطق جنوب و غرب استان انتظار می رود ضمن اینکه بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان به نقل از اداره کل هواشناسی، موجی ناپایدار از بعد از ظهر امروز یکشنبه از سمت شمال استان وارد اصفهان می‌شود که با افزایش ابر در سطح استان و بارش پراکنده و مه‌آلودی در نیمه شمالی طی امشب و فردا صبح همراه است.

موج بارشی دیگری طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از سمت نواحی جنوبی استان وارد می شود که بارش پراکنده را با فعالیت این موج در مناطق جنوب و غرب استان انتظار می رود ضمن اینکه بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

شدت بارش‌های این هفته در مناطق شمال، غرب و جنوب استان را کم و ضعیف پیش‌بینی می شود و این موج در مناطق مرکزی و شرق استان بارندگی نخواهد داشت و بارش در غرب و جنوب اصفهان نیز قابل توجه نخواهد بود.

گفتنی است اداره کل هواشناسی استان اصفهان، روز یکشنبه نسبت به فعالیت موج بارشی از امروز تا روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ۲ هشدار سطح زرد صادر کرده است.

هشدار سطح زرد رنگ هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بر این اساس در هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی آمده است که فعالیت موج بارشی از امروز یکشنبه در نیمه شمالی استان آغاز می‌شود و روز دوشنبه مناطق جنوب استان را در برمی گیرد. روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز فعالیت امواج بارشی در مناطق جنوب و غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان آب موقت و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی به دلیل مه آلودی هوا وجود دارد.

هواشناسی استان اصفهان همچنین نسبت به نفوذ توده هوای سرد از صبح فردا دوشنبه و ماندگاری آن تا روز چهارشنبه ۱۶ آذر ماه هشدار داد. در این اطلاعیه آمده است، افت محسوس دما بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد به ویژه در نیمه شمالی استان انتظار می‌رود و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد. از این رو مدیریت حامل‌های انرژی و کنترل دمای گلخانه‌ها مرغداری‌ها ضروری است