کد خبر: ۴۰۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۷۷

الناز رکابی در راه سفر به انگلیس

فدراسیون جهانی صعود‌های ورزشی، الناز رکابی را برای حضور در برنامه افزایش مربیان زن در بازی‌های المپیک انتخاب کرد.
طرفداری: الناز رکابی یکی از نمایندگان ایران در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا بود که با رتبه چهارمی به کار خود پایان داد. اتفاقات رخ‌داده در این رقابت‌ها سبب شد شایعاتی پیرامون او شکل بگیرد، اما سنگنورد ایرانی اعلام کرد قصد خداحافظی ندارد.

رکابی در ادامه با وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد. چندی بعد مارکو اسکولاریس رییس فدراسیون جهانی صعود‌های ورزشی از محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک ایران خواست هرچه زودتر زمینه تمرینات این ورزشکار را به منظور حضور در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ مهیا سازد تا او با آمادگی کامل در مسابقات جهانی آینده حضور داشته باشد.

بخوانید...

(عکس) پست متفاوت محمد خاکپور برای روز دانشجو

(عکس) واکنش رسول خادم به تخریب ملک خانواده الناز رکابی

خسروی وفا هم از وضعیت خوب الناز رکابی پس از بازگشت از مسابقات خبر داد و تاکید کرد کمیته ملی المپیک تلاش می‌کند تا الناز رکابی ورزشکار شایسته صخره‌نوردی کشورمان در رقابت‌های جهانی پیش رو حضور داشته باشد.

حالا فدراسیون جهانی صعود‌های ورزشی در قالب برنامه‌ای موسوم به «آرزوها» از رکابی دعوت کرده همراه با سه ورزشکار دیگر در برنامه افزایش مربیان زن در بازی‌های المپیک شرکت کند.

سایت فدراسیون جهانی صعود‌های ورزشی در گزارشی نوشت سومین گروه از مربیان از سراسر جهان به مسیر زنان در ورزش با عملکرد بالا (WISH) ملحق شده‌اند. هدف این برنامه، افزایش تعداد مربیان زن در بازی‌های المپیک است. در بخش سنگ‌نوردی، بئاتریکس چونگ از سنگاپور، استلا کراسیدو از یونان، مگان مک دونالد از امریکا و الناز رکابی از ایران؛ همگی برای شرکت در این برنامه که توسط کمیته بین‌المللی المپیک و همبستگی المپیک ایجاد شده، انتخاب شدند.

آن‌ها به سومین گروه عمومی برنامه «WISH» می‌پیوندند و برنامه «آجا رامسکار» اسلوونیایی را دنبال می‌کنند که آگوست ۲۰۲۲ (مردادماه ۱۴۰۱) به عنوان بخشی از برنامه دوم آغاز شده است. با حمایت انجمن فدراسیون‌های بین‌المللی المپیک تابستانی و فدراسیون بین‌المللی صعود‌های ورزشی (IFSC)، فضا برای مربیان زن که پتانسیل و جاه‌طلبی برای موفقیت و کسب نقش در سطوح مربیگری نخبه در ورزش را ابراز می‌کنند، باز است.

درخواست آن‌ها اواسط نوامبر (آبان) توسط کمیته‌های ملی المپیک سنگاپور، یونان و ایران تایید و تصویب شد تا بتوانند برنامه را آغاز کنند؛ یعنی درخواست رکابی بعد از اتفاقات مسابقات قهرمانی آسیا توسط ایران تایید و تصویب شده است.

هر چهار شرکت‌کننده در ۳۰ نوامبر (۹ آذر) در اولین جلسه آنلاین شرکت کردند تا برنامه ۲۱ ماهه رهبری کنار بانوان ورزشکار سایر ورزش‌های المپیک را آغاز کنند.

گام بعدی در برنامه یادگیری ترکیبی، یک جلسه اقامتی پنج روزه در انگلیس در فوریه ۲۰۲۳ (بهمن) خواهد بود. سپس ترکیبی از جلسات آنلاین، جلسات رهبری و جلسات مربی خاص ورزشی برگزار خواهد شد.

دبرا گاوریچ دبیرکل IFSC در این باره اظهار داشت: برنامه WISH یک فرصت فوق‌العاده برای مربیان زن ما است تا دانش و تجربه ضروری را به دست آورند. این برنامه به آن‌ها کمک می‌کند با اعتماد به نفس و رهبری در آینده مربیگری خود توانمند شوند.

وی تصریح کرد: همه زنان در اوایل نشان دادند چقدر با برنامه‌ای اینچنینی سازگار هستند، چه دانش مربیگری خود را در حال حاضر گسترش دهند و چه پس از پایان دوران رقابتی سنگ‌نوردی خود فعالیت کنند. به‌طور منظم با همه شرکت‌کنندگان خود صحبت می‌کنیم و به حمایت از آن‌ها در طول سفر ادامه خواهیم داد.